Min sommarshopping

I vanliga fall brukar sommarshopping innebära, åtminstone i mitt fall, att man köper shorts och ett ton t-shirts som man faktiskt kan visa sig i inom offentliga sammanhang. Kanske även lite annat smått och gott. Hade jag varit lagd åt det hållet hade jag förmodligen behövt köpa en uppdaterad bikini och så med, så man inte är ute ur svängen liksom. Tur då att jag nöjer mig med badbrallorna från i fjol då.

Men det finns en annan typ av shopping med, sommarens stora höjdpunkt. Jag talar, så klart, om den överväldigande, allsmäktiga Burträskmarknaden i just Burträsk. (Några mil hemifrån.) Där man varje år åker för att shoppa allt annat man kan tänkas behöva i livet och under sommaren. Nästan som IKEA, fast utan möbler, labyrintliknande gångar och kvallitetsprylar och... Okej den är väl inte så jävla lik IKEA då. Men ändå! Det kanske inte finns köttbullsmeny, men det finns banne mig Hasses renkorv! Och alla dessa mängder chokladmunkar.

Det finns dock inte bara renkorv och chokladmunkar, utan jag och David upptäckte istället andra saker som säljs om och om igen. Årets trend var utan tvekan den vedervärdiga Foppatoffeln, som såldes åtminstone i 7 olika stånd. Annat förekommande är de tjocka gubbarna som säljer sin egen inspelade dansbandsmusik. David frågade om jag ville dansa. Jag tackade artigt men bestämt nej.

Det finns ju dock faktiskt lite häftigare prylar med. Jag kunde bocka av åtminstone två grejer som är på min inköpslista. För det första så har jag varit på jakt efter självaste OC. Okej den är inte speciellt svår att få tag i, men väntat på det rätta tillfället och priset. Och nu fick jag både säsong ett och två för 350 spänn tillsammans. Det var jag nöjd med absolut. Nu kan jag ligga ute och titta på dem i flera timmar! Vajert!

Grej nummer två är ett nytt läderarmband. Längtat efter ett nytt ändå sedan jag hade sönder den förra, men aldrig riktigt hittat något som är i min stil. Den jag införskaffade nu är i och för sig inte helt mig heller, men jag föll för den. Lite smalare, mörkbrun med tre stjärnor som buktar ut. Men det är ju jag. Måste visa den stjärna jag trots allt är. Ehe.


Inte för att jag vet om någon väntar, men ska kommentera Silly season snart. Hänt några spännande, men inte nödvändigtvis roliga saker på fotbollsmarknaden.


Rikard har talat sig varm om den nya Transformersfilmen. Sommarunderhållning med mycket pang och klang, som talar till nörden inom mig. Ska övertala David att se den! Kom igeeeeeeeen! As-stora robotar som förvandlas till bilar och flygplan och krigar med varandra? What's not to like?



Farbror Hipp Presenterar

Allt färre människor går omkring med klocka nuförtiden. Det finns klockor överallt, men kanske främst i mobilen. Det som har gått förlorat där är ju dock att man inte bara behöver lyfta armen för att se hur tiden förligger, utan man måste gräva fram mobilen ur tajta jeansfickor eller röriga väskor. Visst vore det skönt om det fanns nåt stort och synligt att istället titta på?
Say no more! Nu finns nämligen den förstklassiga clockshirten! En vass t-shirt med ett grönt, helt fungerande digitalur på bröstet. Jag har alltid velat ha en batteridriven t-shirt, och nu kan jag faktiskt ha det.
Och om inte annat så kan killarna komma undan mycket smidigare nu, när de fagra flickorna har på sig den.

"Hallå, jag är faktiskt här uppe!"
"Eh...jag skulle bara kolla vad klockan var..."


image14

Ska väl tilläggas att den ska tvättas för hand. Annars är den inte mycket värd senare.
Kostar så mycket som 500 spänn, men för en t-shirt och en klocka i ett så är det väl inte fy skam?
Hittas på www.melta.se




Kommentarer
Postat av: emijo

hey, stabilt med OC! o burträsk... nice..
läderarmband, vad kul. jag vet ju att du letat efter ett. säkert jättesnyggt!
klockan/tröjan: hahaha.

2007-07-04 @ 17:19:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0