Mitt beroende

Jo jag har ett bekännande. Kroppen skakar av abstinens och jag svettas då jag inte får mig något. Jag har ett beroende. Jag är beroende av tv-serier.

Okej det ovanstående är kanske något överdrivet, men nära på inte. Tv-serier är helt enkelt min grej. Eller rättare sagt, Tv-serier på DVD. Jag tittar nästan aldrig på TV, och att följa serier på det sättet, en gång i veckan, suger. Eller åtminstone om det är en fiktiv serie och inte något i stil med Rocky & Drago eller... jaja, jag säger det väl då, Top Model. Det är något med att bara koppla av till en DVD och se 1 eller 14 avsnitt. Det är inte alls samma sak som att se på en film, ser nästan aldrig film själv längre. Missförstå mig rätt, jag älskar film, men för mig är det en social grej. En film ska avnjutas med en god vän eller så. Serier däremot går lika bra ensam som med andra.

Jag höll nästan få panik, vi såg nyss ut säsong två av The OC, och jag letade desperat efter en ny tv-serie hemma. Hittade tre brända skivor från första säsongen av Lost. Såg de fyra försa avsnitten på min bärbara dvd i min säng och tänkte att wow, det här är ju rätt bra ändå! Så började så klart att leta efter resterande skivor, men lyckas inte hitta dem, eftersom de tydligen aldrig funnits här överhuvudtaget.

AAARRRGHHH!!!

Således tyckte jag att det inte var lönt att fortsätta, då jag inte vill avbryta serien mitt i. Vilket kändes synd, eftersom att den verkligen verkade inneha viss kvallitet. Och vad ska jag då titta på??
Lyckligtvis räddades dagen då mamma köpte tredje säsongen av The OC. Ahhh. Då har jag lite mer tonårsångest att njuta av. Men vad ska jag titta på efter det då? Vad kommer härnäst?


När Heroes kommer är den såklart given, jag menar vanligt folk, som får superkrafter och visar hur de tvingas leva med dem i ett normalt liv? Im so all in! men den kommer visst inte förän i jul. Lost verkar ju också vara kvallitets tv, och verkar inte så fasligt dyrt heller. Också lite sugen på klassiska Uppdrag mord, X-files och The office. Kom gärna med hundratals egna förslag! tv! TV! TV! Snart ska mor och jag fortsätta glo, och jag ska äta en sån där klassisk nötchreme-påse som jag äslakde som unge. Yay!


Farbror Hipp Presenterar
Något morsan alltid upprepar till mig nu när jag är sjuk är att tvätta händerna som en galning. Tvätta, tvätta, tvätta. Och visst det går väl bra. Men det är ganska trist egentligen. Visserligen blir det lite roligare om man har en väldoftande flytande tvål, men kulfaktorn är ändå ganska begränsad. Men dags att göra det lite roligare då! Kanske genom en fin hjärtformad, vibrerande tvål? Liksom den är både romantisk och samtidigt lite lagom små porrig då den vibrerar. Plus att man blir ren då. Det här är en två full av kärlek med andra ord.
image27
Kostar typ 70. Leta på närmaste teknikmagasin!


Kommentarer
Postat av: Emily

Jag förstår! Jag är likadan.
Men jag vill verkligen tipsa dig om att köpa Lost. Det är riktigt, riktigt bra. Särskilt säsong 1. Jag tror inte att du kommer att bli besviken.

2007-07-26 @ 19:52:25
URL: http://rojiblanca.blogg.se
Postat av: J

Jo det ska nog bli att återupptäcka den en gång till då :) Så jag blir en Lost:are jag med. Se där.
Du var uppe i säsong tre ja? Hört att andra säsongen inte höll riktigt samma standard?

2007-07-26 @ 23:18:03
Postat av: Lost:aren

Yeah! Gör så! :)
Yes, jag var det men har sett klart den vilket är trist för nu börjar det inte igen förrän nästa vår. Nej, säsong två var tyvärr inte lika bra, men helt okej.

2007-07-27 @ 00:04:27
URL: http://rojiblanca.blogg.se
Postat av: J

Oj det var visst ett tag mellan... Tja du får kanske se om säsong 1...igen? ;)
Det trista är att vi alltid har sett alla serier som den andra bärjar se! Har du sett klart Entourage eller ska vi ge den ett nytt försök i höst? :)

2007-07-27 @ 09:38:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0