Mitt uppdaterade jag

Jo det känns så, det har gått på tomgång ett tag nu, det är dags för lite ny bensin. Jag har inte några som helst avsikter på att bli en ny människa, man är den man är eller hur? Man kan inte bara ändra personlighet på vilja, då är det inte äkta. Däremot kan man anstränga sig lite mer och ändra på saker man inte gillar eller tycker om. Försöka lägga till sådant som man borde ha. Så just nu känner jag mig lite som ett renoveringsobjekt. Det är inga stora förändringar det är tal om, men en och annan möbel ska kanske läggas in, och basen stabiliseras.

Jag har börjat så smått, nytt läderband, ny keps, ny snedlugg och håret färgat blå/svart, ungefär som en afrikansk smurf. Jag ska överhuvudtaget försöka ägna lite mer tid åt det yttre, försöka intressera mig mer för och införskaffa mig mer kläder och så. Hålla stilen uppe liksom. Inte bara för sakens skull, men om jag faktikst går och tittar på saker kan man faktikst kosta på sig lite grand ibland. Jag tycker nog att jag har gjort mig förtjänt av det då och då.
Hade inte morsan kidnappat kameran i sin väska hade jag kunnat ha tagit några bilder. Men det har hon och sen blir det för sent, fint jobbat tant, första gången någonsin jag faktiskt velat ta en bild av mig själv :P

Jag ska börja bli bättre på att ta hand om mig själv. Jag är ju en ensamvarg i själ och hjärta, men jag måste lära mig att uttnytja den tiden på bättre sätt, allt blir så lätt rutin. Hitta på roliga saker, även om jag gör det på egen hand. Att vara ensam en helg behöver kanske inte nödvändigtvis bara innebära att sitta framför datorn eller tvn, även om det också har sin charm ibland så klart. Åtminstone försöka undersöka lite olika aktiviteter. Ska bli intressant att se vad Norrköping egentligen har att erbjuda.

Jag ska också bli modigare socialt sätt. Jag kommer inte att prata med främlingar för sakens skull, för det är jag fortfarande rätt ointresserad av. Däremot så kan jag ta mer plats, prata mer med vänners vänner, och inte hålla allting inom mig. Jag är rätt säker på att jag trots allt åtminstone kan stå för lite underhållning eller tänkvärdheter då och då. Att säga hej till någon man känner är inte fult Jonas.

...Tur att det är ett tag kvar tills jag är hemma i Norrköping igen. Men hey, en uppdatering är en process, allt måste inte hända på en och samma gång! Folk överlever nog om jag är mitt vanliga jag en liten stund till.


Atletico möter kanske Real på min födelsedag, som första ligamatch. Hyffsad start, och om inget annat dyker upp så kanske jag rent ytav vet hur jag ska fira min födelsedag då för en gångs skull. Hittils har de blivit ganska bortglömda historier, eller att jag spytt hela dagen. Nu har jag då ett fullgott alternativ!

Ljungberg på väg till Fiorentina? Fabregas till Real? Snacka om att det finns risker att mitt fina lag blir till ständig underdog nästa säsong. Men det har sin spänning med! Tur att jag har ett andra lag att titta på med, Atletico står för många spännande förändringar, och trots tappet av Torres så satsar man på mer. Kanske rent utav lyckas med att locka Riquelme och eller C. Ronaldo kopian Querasma till klubben? Det kan räcka långt i år...


Farbror Hipp Presenterar

När jag handlar på Willys i Hagbey blir jag ofta extremt frustrerad och irriterad över en sak. De där jäkla tv monitorerna vid kassorna som vägrar att hålla käften om att man kan göra bio sculpture gel i Salong Hageby. "På Salong Hageby kan du göra manikyr. På Salong Hageby kan du göra dina naglar...Bio sculpture Gel." Jag fattar inte ens vad fan det betyder! Det man skulle haft då är en TV b Gone, en liten manick som gör att du kan stänga av princip alla tv apparater du vill, på tryggt avstånd utan de riktiga fjärkontrollerna. Finns på megagadgets för priset av 280 spänn.
image17

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0