Mitt...resten

Okej hade väl egentligen tänkt gå igenom mer precis om resten av festivalen, men det blev rätt drygt senast. Hursomhelst så gick vi inte på fredagen, jag hade så ont i fötterna, var trött och extremt opeppad. Torsdagen var helt enkelt inte så specielt bra, så istället så spenderade jag den hemma med familjen, Jimmy och Elin åt här och så. Han hade tagit med sig sitt Wii, så det blev tv-spel för hela familjen. Till och med mamma spelade tv-spel, för typ nästan första gången i hela sitt liv. Det värsta? Hon vann över mig. Flera gånger. Den skamen jag känner för det som tv-spelsnörd... den är obeskrivlig. Men det är så med Wii. Det är nördarna som oftast förlorar, vi vet helt enkelt inte hur man gör saker på riktigt. Fast det är förstås kul att mamma spelar, det trodde jag aldrig skulle hända.

Men då till festivalen på lördag, där jag och David skulle ta lite revansch på skrik-torsdag. Det får man nog lov att säga att vi ändå gjorde med råge. Banden var så mycket mindre skrik och mer sång, fötterna var lättare och vi hade laddat med mängder med choklad och vatten. Dessutom var det mer folk man kände, och mer häng med Sandra dessutom. Flera plus där! Visserligen var det inte något band jag blev lika förtjust i som fjolårets Deportees eller hade lika kul med som Vapnet eller I'm from Barcelona, men kvaliten var ändå hög. Mest utmärkande var kanske alltid stabila Eldkvarn, kanadensiska bandet Secret Suburbia, som bland annat spelades i något avsnitt av 24, Penniles från Finland och mina favoriter Stallones. Inte nödvändigtvis för att de var så bra, men liksom när deras presentationstext lyder:
"Bandet består av fyra killar som grät av lycka när publiken vände i slutet av Rocky 4. I deras egna ord: Vänsteraktivister med palestinasjalar och Che Guevara-tröjor göre sig icke besvär! Säkerhet före frihet- Four more years!"

Och det var ungefär vad man kunde vänta sig med, fyra killar i shorts alá Rocky i USAs färger, en stor amerikansk flagga på golvet, en till amerikansk flagga på mickstativet och en bild på George Bush på trumman. Sångaren hade dessutom en jacka som även den var avbildad av den amerikanska flaggan.
image23
The Stallones

De varvade tal från Arnold Schwarzenegger och George Bush och sjöng om bland annat
Det amerikanska valet, Vietnam, kriget mot terror och så vidare. Allt så väldigt politiskt inkorrekt, överdrivet och vulgärt. Alldeles klockrent!

Denna dag har ägnats åt att åka till Pappas gamla hemby i Lossmenbrännan. Var ett par år sedan jag var där, mycket för att det är så öde och dött där nuförtiden. Lite trist med tanke på hur fullt av liv det en gång var. Men nu kändes det som att det var dags, om inte annat för att göra mormor lite glad, som har tjatat om detta länge nu. Dessutom följde Moster Lotta och hennes karl med. Kunde väl bli rätt bra. Visst var det lite mystiskt att vara där, men det gick väl ändå helt okej. Besökte något vatten av något slag, och det var rätt trist, men de andra verkade gilla det.
image24
Vad fan... har jag en bebis i knät??!

image25
Oj en kepsfriyr! Och dessutom en cowboypappa! inte illa pinkat!

Sen skulle vi då äta en kycklingsallad till lunch och... Jag får värsta allergiska reaktionen! ögonen börjar svälla igen, halsen likaså och snuvan gört sig påmind i min näsa. Börjar bli halvsvårt att se, kliar som fan i ögonen och när det börjar bli lite tyngre att andas börjar det rent bli lite otäckt. Till slut kommer vi dock hem och jag kan få en allergitablett. Men vette fasen vad som kan ha orsakat detta. Pappa har en lite teori om att jag kanske inte tål rabarber, så kan det kanske vara...

Hursomhelst åkte vi vidare till brorsan med flicka, och blev bjuden på middag. Och jag fick ta revansch i Wii igen. Ett uselt poäng från att knäcka Jimmys bowling rekord. Vänta du bara, vänta du...



Kommentarer
Postat av: Emily

Vad fint håret blev! Kanon! :)
Och bra styrt med bebisen! Kul att det blev en bättre festivaldag. Men du, hur menar du med The Stallones? Jag kanske är för trött när jag läser det här.. men.. är du allvarlig med att dom var dina favoriter?
Men fy vad läskigt med allergireaktionen! Ska du inte gå o kolla upp det så du vet vad du reagerade på?

2007-07-22 @ 22:17:20
Postat av: J

Tack ska du ha :)
Nej alltså, de var ju inte mina favoriter som i wow de här ska jag lyssna mycket på, men de var de mest utmärkande bandet, och i sin överdrivenhet så var det skitskoj att lyssna på dem, för att de i den väldigt vänsterstyrda trästocksfestivalen passar in så jävla dåligt. Sen var ju allt skitlarvigt och jag är ju inte alls speciellt höger som du vet, men det var dem som underhöll mig mest, även om det kanske inte är av dem anledningarna de hade tänkt det :P

2007-07-23 @ 11:19:09
Postat av: Emily

Men dom var allvarliga eller?
Hur togs det emot där?

2007-07-23 @ 19:10:51
Postat av: Store bror

HAHAH vet du elin har slagit ditt rekord i bowling:) 211 sug på den fast samtidgt så har jag förlotar hela tidenikväll mot hon hon utklassa mig i biljard...

2007-07-23 @ 19:45:10
Postat av: J

De flesta vrålade väl på rätt glatt. Alltså... jag gissar på att de var ironiska, eftersom det var flaggor och grejer överallt.
Ojdå Jimmy, Elin var ju på g, så får väl träna lite extra där då :P

2007-07-24 @ 09:58:22
Postat av: Emily

Okej, men då kan man ju misstänka och hoppas på det ja. Annars kanske folk hade blivit upprörda. Jag hade nog blivit rätt arg inombords annars tror jag, men så har jag ju den inställningen som jag har.

2007-07-24 @ 11:01:16
Postat av: J

Ja absolut, jag är ju inte mycket till övers för sådana människor eller politik, du minns kanske hur arg jag var efter valet här bara, men de här gick det inte bara att ta på allvar. Och även om de menade vad de sjöng så var det ändå så larvigt att man bara var tvungen att skratta åt dem. Tror det inte gick att bli direkt upprörd just på plats.

2007-07-24 @ 15:56:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0