Moster Lottas bröllop

Så hade den stora dagen för sommaren kommit, Lottas bröllop med sin bondeman Janne. Tusentals nervösa själar, skratt, gråt... ja det vanliga ni vet. Dagen till ära hade till och med jag och Jimmy tagit på oss slips. Det händer inte varje dag kan vi ju meddela. Själv måste jag säga att jag var rätt nöjd, men brorsan tjöt som en lite unge mest hela tiden. Men ibland måste man göra dessa enorma uppoffringar, så är det bara.

Ska man gå rätt på rödbetan så kan jag ju säga att jag blev ganska besviken på själva vigseln. Jag är van vid det jag ser på amerikansk tv och film, och väntade mig åtminstone en viss typ av dramatik. Alltså inte som att exet stormar in och slåss med brudgummen, slänger bruden axlarna och ylar mot månen, utan ja. "Nu kan du kyssa bruden" och så applåderar, snyftar och hurrar alla. Men nåot sådant förekom inte direkt. Jo okej, några snyftade lite smått men inget mer. Inte ens den klassiska Kyssa bruden grejen ovan. Mer: "nu ingår ni ett äktenskap, nu ska vi sjunga en astråkig psalm som inte alls handlar om er." Rätt trist. Men brudparet var i alla fall mycket fina.

image29
Lotta och Janne på väg in, notera även en mystisk hand nere till vänster.

image30
Väl utanför kyrkan var det desto mer pussande, hurra! Hurra! H-h-ha den äran!

Själva festen var väl kanske så där. Det började väl helt okej, mycket god mat, ett glas ganska äcklig champagne och lite småfisiga omgjorda låtar till brudparets ära, uppläsande av lyckoönskningar, telegram och så. Våra censurerades dock rätt snabbt, var visst inget för fint folk. Humpf. Jimmy och farsan, och så klart resten av vår och hennes familj, gjorde dock sitt bästa för att få fart på festen, bland annat genom att tvinga upp Lotta på bordet genom det självklara skanderandet: "VI VILL SE BRUDEN PÅ BORDET!!" och det lika självklara: "VI VILL SE JANNE UNDER BORDET!!" och visst hakade resten av publiken på några sekunder så där. Men någon riktig fart blev det inte.

image31
Jag och Jimmy kan våra poser.

Efter ett tag började det dock bli rätt rejält avslaget, bara en sak att göra. Börja dricka så klart. okej jag drack mig inte direkt full, men jag började åtminstone sysselsätta mig med alkoholens mer eller mindre goda sällskap. Förutom vinet och snapsen till maten så skulle vi inte vara vår familj om vi inte styrde upp lite fest, åtminstone för oss själva. Så när de andra satt och degade vid kaffet gör vi det enda rätta och ger oss ut till brorsans bil där vi gömt all alkohol. Så typisk vår familj. När de andra sitter inne lite fint så står vi i bilen och super. Jimmy kom även på det smarta tricket att köpa en drink inne vid baren, för att få tillgång till glaset. Eftersom man inte fick ta med sig eget in, så kunde han ju ta med sig glaset ut, och sedan fylla på bäst han vill. Och det gjorde han många gånger, han var förmodligen fullast på stället, om det inte var kusin Evelina som han gjorde sitt bästa för att supa ner. Bland annat genom Smirnoff tävling, vem som kan dricka en snabbast. Jimmy vann på 4.5 sekunder men Evelina var inte heller så pjåkig med sina 8 sekunder.

image32
Jag gör mitt bästa för att dricka ganska äcklig rödvin. Drack också tre snapsar till maten, like wow!

image33
En vodka grogg i den ena handen och en Aquatini i den andra. Som jag drack samtidigt. Hardcore. Pappa har bara ett glas. Mesigt.

image34
Här drickandes drinken harta borta harta, ungefär hälften av hälften. 50% vodka och 50% Red bull. Jag verkar ha börjat få en grej för vodka. Ryss i hemlighet?

image35
En av Jimmys väldigt många groggar under kvällen. Elin, som passade på att fylla 25 efter tolvslaget, tog det något lugnare. Jimmy säger att det är uppvärmning innan Norrköping. Så akta er ni som bor där...

image36
Morsan och farsan tog det ganska lugnt, där de satt vid hedersbordet. Senare under kvällen var pappa danskungen, då alla damer ville ha en chans att dansa med stjärnan. Jag fick den stora äran att hålla i hans kavaj. Respekt.

Och ja... Kan väl ändå säga att kvällen tog sig något efter alkoholen kom in i bilden, det måste väl erkännas. Synd bara att Lotta inte riktigt kunde delta på samma sätt, även om vi smög in lite alkohol till henne då och då. Men visst, det finns kanske en mening med att kunna minnas sitt eget bröllop med.

Lycka till i framtiden, ni kommer att bli värsta balla paret!


En liten fotbollsuppdatering med då det verkligen händer saker i spanien. Atletico Madrid skapar som vanligt ett helt nytt lag då man nyligen införskaffat Simao från Benfica och gör sig av med Petrov till Svennis Manchester City. Men det är faktikst ett smart byte, Simao har samma kvalliter som Petrov, bara betydligt mer målfarlig.
Tydligen ska även Reyes vara mer eller mindra klar för klubben. Jösses vad många offensiva spelare det har kommit in, Atletico verkar vilja göra mål i år. Och det är nog inte alls omöjligt att de gör det, Forlan har redan presenterat sig i intertoto-cupen, som gör att Atletico trots allt visst spelar i UEFA-cupen i år. Ska bli spännande att se om de fixar det! Defensiven är det lite värre ställt med, då man troligen gör sig av med både Costinha och Ze Castro, några defesiva alternativ på bänken skadar ju liksom inte. Måste nämna El Kun också som jag tidigare dömt ut helt. Grabben van dock nyss Sydmaerikanska U20 turneringen, där han var lagkapten. Dessutom fick han pris som turneringens bästa spelare och målskytt. Kanske... kanske... En ny el ninõ?

Kommentarer
Postat av: Emily

Fick Kun sånt pris? Ojojoj, vad har hänt...? Men det var ju positivt! :)
Trevligt med bröllop o fina bilder! Ha det kalas så hörs vi! Förresten, hälsa Jimmy att jag inte är orolig, jag kan även försöka styra med Hanna o Frida så blir de gangsterfest!

2007-07-31 @ 16:15:23
URL: http://rojiblanca.blogg.se
Postat av: J

Det var faktiskt lite oväntat, men ja, killen kostade kanske dyra pengar då av en anledning trots allt!
Haha, jag ska hälsa det, det kommer bara att göra honom ännu mer lysten att supa ner folk :P
Det låter ju som en god idé, töserna vet hur man fixar ett party, men du behöver kanske inte styra upp all världens planer... Han vill dricka med mina vänner, eller dricka ner dem rättare sagt, men varken han, jag eller Elin är alltid superinne på utgång. Men ifall ni vill det så... hitta ett bra ställe i så fall :)

2007-07-31 @ 18:35:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0