Vårt farväl

Idag tog vi till sist farväl av henne. Allt för länge har det skjutits upp av olika mer eller mindre bra anledningar men nu skulle äntligen Selma få en värdig begravning. Hon har så här långt fått ligga i en kartong i garaget och det duger bara inte. Så vi grävde ett hål vid rönnarna la ner hennes älskade gossedjur Pinky och ströde hennes aska över den. Så ristade vi in hennes namn i det närmaste trädet. Ett mycket fin och känslosam stund, men jag är glad att jag hade Ronja jag kunde fly till. Jag träffade inte Selmisen speciellt länge, men vi fick en bra kontakt och det var en av de finaste hundarna jag fått träffa på. Så äntligen fick vi alla säga hej då till henne.
image20image21 


Utöver det har det varit mer eller mindre mycket på gång på senaste tid. Har spenderat ganska mycket tid med David , vilket alltid är schysst. Spelat en hel del tv-spel, och sett mycket film. Vädret har också varit bättre, det har inte regnat särskilt mycket i alla fall, så nån timma utomhus har man väl också klämt. Igår hade till exempel Jimmy en fest hemma hos oss, så det var mest till att sätta upp och möblera tre partytält under dagen. Hade ingen aning om att det tar sån jäkla tid att sätta upp tält, men uppenbarligen så trollas de inte upp av sig själva. Märkligt, hittils har de bara stått där, vilket ju måste betyda att de näst intill har satt upp sig själva.

Var dock inte på själva fesligheterna, jag drack vissa mängder vodka, lite bacardi och sen tog jag min flykt till David istället. Vilket nog var ett klokt val med tanke på att de vrålat svenska kareoke hits och sprutat eld ur munnen med samboca hela kvällen. Kanske nästa gång eh?


Jag har äntligen fattat konceptet med sommarlov! Jag kan stolt meddela att jag under de senaste tre dagarna har lagt mig/somnat in vid 3-5-3. För många av er är det kanske inte speciellt imponerande, men jag har aldrig varit en nattsuddare av rang. Going strong! Jag förundras i alla fall fortfarande över midnattssolen. Det spelar ingen roll att jag har bott här i nästan hela mitt liv, det känns fortfarande mysko att gå ut klockan 3 på natten och det är lika klart som på dagen, bara jävligt mycket tystare, kallare och med en lätt dimma över samhället. Känns nästan som att gå i en spökstad på något vis. Tur att jag inte tror på spöken då.

Kommentarer
Postat av: Emily

Hon var så fin, lilla Selma.
Låter väldigt fint med midnattssolen, och visst är det nice att vara uppe på natten/morgonen?

2007-07-18 @ 18:04:24
URL: http://rojiblanca.blogg.se
Postat av: J

Jo det var hon verkligen, men hoppas den framtida lillvalpen kan komma upp i en liknande standard :)
Solen är fascinerande men rätt mysko och ibland irriterande. Glöm att sova i tält och så. Men det kan man kanske kunna offra trots allt :P
Sena nätter har absolut en viss storhet. Aldrig är man så filosofisk som klockan 3 på natten! Får se hur det tar sig i Norrköping sen, jag är den enda av de fem som vill sova på morgonen...hujedamig.

2007-07-18 @ 18:16:37
Postat av: dMARK

Ujuj säger jag bara? vi spelade ?push-over? i, vaddå, fem timmar straight? Det var något utöver det vanliga xD
Och holy hell, har du börjat vakna senare än nio nu också!? Natten är verkligen skapt för såväl partydemoner som tänkare! Sistnämna kan i lugn och frid sitta och fundera helt ostört. fuckin' wunderbar!
Tyvärr verkar jag börja gå motsatt väg, jag börjar bli av med Sovar-genen (!). Har vaknat strax efter åtta helt spontant nu några gånger :O Det känns skitvuxet. Skitmärkligt. Skitfel.
Angående valpen hann jag bara se Selma två, kanske tre gånger. Kommer ändå ihåg hur hon sprang som en tok fram och tillbaka mellan rummen och hälsade på alla med ett frenetiskt slickande och svansviftande :?)

2007-07-18 @ 21:59:26
URL: http://mindwaltz.wordpress.com/
Postat av: J

Ja, ja har faktiskt känt mig lite sugen igen :P Kanske vi kan hitta oss ett annat mysko pusselspel huh?
Ja jag har typ sovit till tolv nån gång tror jag, weiiiird. Och att du vaknar så tidigt David det är faktiskt... ja det är ju fel bara. Men känns lagom moget och vuxet så, till din skogsvandring!

2007-07-19 @ 09:30:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0