Min dag som bushman

Så har man fått prova på det gammeldagsa norrländska levnadssättet då, det vill säga full fart ute på gården hela dagen. Jag fick ju lite uppvärmning för någon dag sedan då jag hjälpte farsan en del med veden, men nu var det säsongsfinal i ved och trädgårdsarbete!

Först ut var alltså återigen den där fördömda gräsklippningen. Ni som har läst tidigare vet hur jag känner för den, och nej det var imte annorlunda denna gång. Riktigt trist. Men till slut är den ju över och man har massvis av tid till att leka, skutta runt, bada och andra sommarsysslor jag inte har tagit mig för att göra ännu. Men icke. Pappa behöver hjälp med ved igen. Och det behövde han större delen av dagen. Så jag fortsätter således min vibrationsterapi och håller fast sakerna farsan sågar. En omskakande upplevelse.... förlåt jag var tvungen.
Klyva ved fick jag göra också! Intressant upplevelse, speciellt eftersom att gummit på handtaget lossnade ibland så yxan flög iväg medan jag gjorde supermördarsvingen. Jösses. Vilken stadsbo jag är.

Sedan paus för tv och pizza, vilket tar ifrån lite av bushgrejen. Skulle ju ha varit radio P4 och palt. Men jag antar att jag är nöjd ändå. Jag såg till att ha så lite grönsaker och så mycket kött som möjligt på min pizza för att bibehålla illusionen.

Sedan... mer ved! vi åkte nämligen bort några mil för att hämta ytterligare ett last med två kubik ved. Visserligen färdigt att användas så det var bara att lassa upp allt på släpen. Enkelt men ganska drygt. Man får då träna kroppen, speciellt sidfläsket verkade nöjt eftersom den fick sällan skådad träning. Plocka upp - vrida runt - kasta. Upprepa 20-25 min. Sedan racade vi hem så fort vi kunde, vi ville ju inte missa matchen! Vilken match? Jo Clemensnäs (hemmalaget) mot Blattnicksele i division 5! Så det var bara att mycket stolt spatsera fram till biljettkassan, helt otvättad, luktandes ved och småkryp, i min nedsmutsade, omatchade träningsoverall. Fotbollen var full av kämparglöd och total avsaknad av teknik och finess. Som vanligt alltså. Men det var kul ändå, alltid fint att se fotboll med farsan, dessutom var Jimmy och Elin där så det blev ytterligare ett steg bättre. Nåja Clemens vann matchen med 2-1 och alla var nöjda och glada. För mig och pappa innebar det dock... mer ved.

Sprang in i huset, tog oss varsit glas kall cola, utbrast varsit högljutt "ahhhh" och sedan ut igen. För att lasta in veden i vedbon. Så upp på't igen! När jag tränade fläsket igen kunde jag inte hjälpa att tänka att det påminde lite om filmen höstlegender. Förrutom att jag inte är någon Brad Pitt och pappa inte är någon Anthony Hopkins. Men det finns något romantiskt skimmer med att slita med såna här sysslor en hel dag. Andas in frisk luft, sågspån och förmodligen ett antal spindelägg. En faktikst ganska kul dag. Fast nu övergår jag nog till mitt vanliga slackerjag trots allt.


Jag har funderat på buktaleri! Det är alltid respekt och skulle säkerligen hjälpa mig i min quest på uppmärksamhet. Kan man buktala är man någon. Såg en barnbok på Adlibris för 60 spänn om hur man gör, kanske ska spanas in...


Farbror Hipp Presenterar

Ibland blir man bara så arg på någon, att man inte riktigt vet var man ska ta vägen. Ska man skrika argt? Ska man säga något fyndigt och helt överlägset? Jo det är ju en bra idé, fast oftast kommer man inte på något smart förrän just efteråt då det gyllene tillfället är borta. Vad är det då man ska göra? Räcka ett fuck u finger funkar väl i alla lägen, men är lite väl enkelt ibland. Om man inte gör det med stil förstås! Därför är den här mojängen alldeles suverän!
image9image10

Ett fuck u finger som alltså drivs av en luftpump! Den går att fästa på glas så man kan gömma sig och pumpa upp ett finger till någon man inte tycker om, utan att de kan se vem det kommer ifrån. Eller så bär man den med sig och pumpar upp fingret i väl valda tillfällen. Det är inte att man gör det, det är hur man gör det, och gör man det med den här så gör man det alldeles häftigt och coolt.

Kostar 99 kr på teknikmagasinet. Du vet att du vill ha en.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0