Min familjefest

Festligheter på g! Hela Ursviken och halva Skellefteå samlades för årets Joypeak festival, en festival anordnat av pingstkyrkan, som vi råkar bo granne med. Det här innebär mest att det är barnaktiviteter som kaninhoppning, tusen olika hoppborgar, ponyridning och svindyr mat. Det innebär också alltid loppmarknader, som är så dåliga men ständigt intressanta då det inte finns en vettig sak att införskaffa. Min personliga favorit på marknaden måste vara en huvudlös transformer, samt chokladbollar med stora smörklickar i. Mums. Det finns också alltid intressant mode på sådana platser. Den givna kombinationen måste vara alla dessa foppatofflor i olika färger och en svart t-shirt som påstår att Ursviken är årets samhälle. Det finns även några "sup mig full" varianter och så den bästa av alla: "Män med små kukar kör volvo". Jag vet inte, jag kan inte påstå att jag har så stor koll sjäv, även om jag försöker lära mig av min stilmogul Emily, som vet vad som skiljer en riktig häftig varg från ett får i ulvakläder som låtsas vara en tuff och frän varg. Men att gå omkring i ett kyrkområde, fullt med tusentals barn med den texten tyder antingen på en otrolig självdistans eller en total omedvetenhet. Vet inte vad som är att föredra.

Eftersom vi bor granne med spektaklet får vi ju självklart höra all musik med. Crediga grejer jag har sett och hört därifrån är alltså: två killar utklädda till en tiger och en orm som rockar med elgitarrer till texten "Åh jag är så lycklig" och låten "Studsa, studsa!" jag har också hört en omgjord version av klassikern No woman no cry, till texten: Min herre min gud. Lite coolt ändå. Från en dålig religion till en annan. Jag fick också höra Idol-Felicia och Idol vinnaren Daniel Lindtröm live. De var inte speciellt bra, men får i alla fall göra Darin och Måns Zelmerlöw sällskap på min tokhäftiga live lista. Jag har Lotta Engbergs autograf med. Det du.

Davids farsa Janne ringde och hörde om jag ville döma en flickor 14 match. Intressant förslag men jag tackade vänligt men bestämt nej. Hade aldrig kunnat se allting på plan.

Det var också en familjefest denna dag! Moster med familj och Jimmy och Elin var hos oss och vi satt i vårt partytält hela kvällen och drack alkohol, skrattade och grillade. Väldigt mysigt. Lite humor med när ett gäng ungar tittade in och frågade om det var här man kunde köpa glass. Vi sa vänligt men bestämt nej även denna gång. Fint att få träffa lite släkt igen, hade mycket roligt, åtminstone större delarna av tiden. Drack kanske lite mycket dock, välte omkull mitt glas två gånger. Men vad fan, living on the edge liksom.

Och eh... nej. ingen Farbror Hipp idag. ORKA!

Tja!

Kommentarer
Postat av: J

Du kanske bara ska ända lite ord? Byt bort volvon mot pingstkyrkan, så har du ett fint litet budskap!
Ja, jag har sett tokmånga men den enda jag har sett medvetet var Darin, resten har jag mer eller mindre bara sprungit på!
Real tog mycket riktigt hem det! Ska skriva en spansk säsongsanalys senare under dagen.

2005-07-02 @ 09:37:12
Postat av: Västeråsaren

Hey! Alltså... det är lite modigt o gå runt med sånt tryck på pingstkyrkans område alltså... de ska fan ja göra också! Living on the edge is the shit!Låter som en nice dag. Seriöst... du har sett så många Idol-deltagare att ja blir grön i ansiktet! Men ja har sett Nifters live igen. Varg säger ja bara! Skriver en utförlig rapport senare, eller imorn. Lite trött nu. Toppfotboll ikväll. Tror Real tar hem det. Hörs! :)

2007-06-17 @ 19:35:14
Postat av: Västeråsaren

Hey! Alltså... det är lite modigt o gå runt med sånt tryck på pingstkyrkans område alltså... de ska fan ja göra också! Living on the edge is the shit!Låter som en nice dag. Seriöst... du har sett så många Idol-deltagare att ja blir grön i ansiktet! Men ja har sett Nifters live igen. Varg säger ja bara! Skriver en utförlig rapport senare, eller imorn. Lite trött nu. Toppfotboll ikväll. Tror Real tar hem det. Hörs! :)

2007-06-17 @ 19:35:23
Postat av: s.o

det var verkligen kul jonke, men pappa kan vi ju diskutera i familjesamtal tycker jag *asg*....hoppas det blir fler sådana tillställningar i sommar...
kanske vi dock måste bygga fler toaletter *hmmmm*

2007-06-18 @ 13:03:58
Postat av: vargen

Hahaha, klockrent!

2007-06-18 @ 19:31:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0