Min midsommarhelg

Lite sent, men vafasen jag har varit relativt upptagen den senaste tiden. Varför? Läs vidare!

Fredag:

Okej fredag, själva midsommarafton, var kanske inte jättespännande. Men vädret var trots allt rätt fint för en midsommar. Kanske bäst på länge. Men det var rätt slött häng så, jag och morsan åt glass och jordgubbar sedan låg jag på min gård och tittade på Scrubs på min väldigt älskade och utnyttjade bärbara dvd till klockan 6 ungefär. Vilket kanonköp den var, verkligen supernöjd! Sedan skulle vi egentligen till min moster och mina kusiner i bush-hålet Lövånger (känt för att baka bröd dock) men jag kände mig enormt osocial så jag struntade helt enkelt i det och firade midsommar hemma själv istället. Ensamt kan tyckas, men en egenvald ensamhet. Ganska skönt, åt en sån där färdig jättepizza med chips på (hey man måste väl prova skuma grejer ibland?) och tittade på tv3 norges Simpson maraton. Classy stuff. Sedan fick jag ett infall att jag skulle gräva fram mitt och brorsans gamla playstation! Den har vi inte rört på bra många år, men allting var intakt och de allra flesta spelen på plats. Jäklar vilken mysig nostalgi.


Lördag:

Denna midsommardag hade fortfarande bra väder, jag fattar ingenting! Jag och morsan bestämde oss i alla fall för att dra till Bureå för att vandra runt på deras marknad.
... Jag hatar Bureå. Snacka om skitställe. Och vilken skitmarknad. Fanns inte en enda häftig grej där. Inte en enda. Jo förresten, vi köpte lila skitpåsar till vovven istället för svarta. Hallelujah! Sedan var det tänkt att vi skulle fika även i Bureå, men när vi tog ut pengar i "centrum" (Konsum) fick jag värsta ångestattacken. Det där är ett ställe jag aldrig någonsin, under några omständigheter vill tänka mig att bo på. Alla känner alla, alla viskar om varandra, alla såg enormt utråkade ut, Konsumet verkade vara höjdpunkten på hela platsen... fy fan. Norrköping är rätt schysst alltså, när man verkligen tänker efter. Vi valde istället att fika på gamla hederliga båtcafét. Mycket bättre val.

Runt fyra gjorde så David sin comeback! Vi två, samt Linus, skulle nämligen dra till Sandra för att hänga och bli bjuden på en midsommarmiddag. Så David kom någon timma tidigare till mig så vi skulle kunna gå och snacka lite. Mycket behagligt att återse min gamla vän.

Efter att Linus hämtat upp oss i sin hippa röda Volvo 240 kombi, lyssnandes på häftig 60 tals-funk, kom vi till slut till Sandra. Vi var inte hela gamla gänget, men ändå en stor del av den så det är bara finnemang. Mat, kubb, (jag och Sandra stod för det hoppande och dansande looserlaget) och suveräna filmen Walk the line. Den om Johnny Cash du vet. Väldigt bra film, trots att jag har noll intresse i the man in black. På det hela en mycket bra dag och kväll trots allt!


Söndag

Söndagen hade alla förrutsättningar i världen att bli helt enastående bra för en sådan som mig. Jimmy ringer relativt tidigt på dagen, säger åt mig att pumpa upp basketbollen för första gången i sommar och han gör sin plikt genom att inhandla en splitterny, superhäftig Nintendo Wii. Pappa ska dessutom grilla goa maten, som jag har fått vara med och påverka till en viss del, jag har valt ut de extra häftiga smakerna på allt. Världens bästa familjedag, comming up!

Men. Dessa jävla men. Min mycket dementa farfar, som absolut inte får köra bil längre, tyckte att det var en mycket god idé att köra bil. Vanligtvis bor han på ett hem här i Ursviken, men några gånger i månaden bor han hos sin särbo i en liten håla några mil bort. Men ja han skulle parkera bilen bara tyckte han. Det som var lite märkligt var väl att han valde att parkera bilen i grannens garagevägg. Sagt och gjort ambulansen fick hämta upp honom och jag och morsan stack till akuten för att finnas vid hans sida. farfar var som tur var oskadd, bortsett från lite småskavanker, men var mycket förvirrad vilket är helt förståeligt.

Sedan börjar då akutsjukan. Denna jäkla väntan. Okej att de inte ville slösa sköterskor på honom, vilket resulterade i att jag och mamma var dem som fick lyfta upp honom, skjuta honom i hans säng genom korridorerna och så vidare. Det kan vi väl göra. Men att de inte verkar bry sig gör mig upprörd. Där sitter vi inskuffade i ett litet, litet rum, 4 timmar efter att ha tagit röntgenbilder, utan att ha få sett en läkare. Samtidigt som vi sitter i det lilla rummet som inte ens har någon radio, tv eller ens en gammal dagstidning och lyssnar på farfars historier, som har kommit in på fjärde gången denna kväll eftersom han inte minns att han har berättat dem tidigare. Jag har också fått ringa hem och säga att de andra får äta maten själva, vi lär dröja. I bakgrunden hör man hur de skrattar och tjoar när de spelar Nintendot. Till och med pappa verkar ha spelat och tyckt att det är skitkul, och jag lyckas nästan aldrig få pappa att spela någonting. Suck.

Det visar sig också att farfar kör bil varje gång han är hon sin särbo. Okej om hans själv inte minns, men hon vet att han inte får. Men det skiter hon i. och då händer detta.

Tillslut får vi byta med en farbror och vi får komma hem och äta microvågsvärmd grillad mat. Men skitsamma det var gott ändå. Men mycket sur var jag. Fanns dock en Emily på msn som gjorde min dag bättre, så tack för det!

Och...det var min midsommar!

Kommentarer
Postat av: emily

Hej hopp. Låter som en finfin fredag o lördag. tråkigt att det blev som det blev på söndagen. hoppas idag varit bättre.

2007-06-25 @ 20:56:07
URL: http://rojiblanca.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0