Min start

Jodå, det har hänt. Jag som vanligtvis inte är ett större fan av göra som alla andra gjorde en stilren 180 graders sväng och går andra hållet. Full av inspiration från min vänskapkrets som blir allt bloggtätatare har jag bestämt mig. Jag gör en egen blogg! Och alla små varelser skuttade omkring, spillde ut sina white russian drinkar och bestämde sig till slut för att aldrig mer ta saker för givet. Bomben har träffat mark.

... Det var ju en dramatisk start. Allt av ovanstående är kanske inte helt sant, men det är min blogg och jag bestämmer. Lär dig leva med det!


Vad ska då denna blogg handla om? Inte helt säker, så tills vidare är jag väl så där trist bred och säger att det är en väldigt allmän sådan. Men du vet, det vanliga. De där flummet om mig och mitt innehållslösa liv (Trevlig läsning!), den aktuella nördsatusen angående, filmer, spel, serier och kanske framförallt fotbollen (Arsenal is the shit!)

...Ni riktigt känner hur ni blir mer och mer entusiastiska för detta projekt va?

Slutligen kommer jag att ha min avdelning: "Farbror Hipp Presenterar!" där jag i egenskap som hipp, trendig ung man presentar olika, mer eller mindre, ascoola grejer.

Jag upprepar igen, allt av ovanstående är kanske inte helt sant, men det är min blogg och jag bestämmer. Lär dig leva med det!


Såå. jag är alltså hemma i Skellefteå igen, och vet inte riktigt hur det är. Skitballt att få träffa min familj igen, det är det verkligen och hittils har jag lyckats hålla mig sysselsatt. Fast vem vet hur länge det håller i sig? Finns trots allt inte tokmycket saker att göra här. Men å andra sidan så kommer en del av mina vänner här snart att vara tillgängliga för maximal användning. Så jag får väl fortsätta ladda batterierna så att säga. Ärligt talat när jag tänker vidare på det känns det rätt bra att få byta miljö ett tag. Sista tiden i Norrköping har varit tung, frustrerande och inte alls speciellt rolig på många vis. Hoppas det blir nya tag i höst, men får väl se. Jag passar inte in helt enkelt och det är väl framtiden som får säga hur mycket jag kommer att vilja anstränga mig för att ändra mig till en roligare, socialt mer lätthanterlig Jonas. Fast jag tvekar. Får nog istället fortsätta leka med min studsboll i min kammare.


Farbror Hipp Presenterar!


Så på tall om studsboll, så är de grovt underskattade. Under stressiga dagar är det helt enkelt suveränt att studsa lite för att få igång hjärnkapaciteten och glömma bort bekymmer, sorger och besvär. För att inte tala om att det är förbannat roligt då!
Trendfaktorn har kanske aldrig varit speciellt hög, men med dessa nya diamanstudsbollar kommer du snabbt att bli häftigast på skolan eller arbetsplatsen! image1

Bollarna går att hitta på Nordiska Museets shop för antingen 15 eller 24 kr beroende på storlek. Givet köp?


Och med det får jag tacka för mig den här gången. På återseende hoppas jag!

Kommentarer
Postat av: Anonym

helt klart givet köp, heta!!
klart man ska bli en bloggare, ja har till o med tagit kort till min blogg idag. galet, haha.
nice o läsa, blir givet återseende.
tja! :)

2007-06-13 @ 20:41:57
Postat av: vargen

...glömde säga att det är vargen som talar

2007-06-13 @ 20:43:03
URL: http://rojiblanca.blogg.se
Postat av: J

Jo, mina studsbollar duger verkligen inte längre, behövs nåt mer mer stil!

2007-06-13 @ 21:13:41
Postat av: dMARK

Låter lite halv-sugen på sommar, eh? Eftersom jag kommer att vara med och skapa den här sommaren tycker jag att vi ser till att inte falla under den arbetslöses förbannelse. Ledighet är Gud! Lathet är Djävulen!

2007-06-13 @ 21:16:08
URL: http://mindwaltz.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0