Mitt sug som blev till sand

....

Jävla skithelg.


Det här skulle ju vara helgen med stort H, helgen det händer, äntligen helg och så vidare. Fest, prima fotboll, glädje, skål och skratt. Men festguden tittade på mig, skrattade först men tröttnade snabbt, ryckte på axlarna och sa knappt hörbart: "Meh."

Som ni kanske har listat ut vid det här laget så blev det förstås ingenting av mitt förra blogginlägg, av flera olika anledningar. Först och främst så fick Anders andra planer, skånebesök och allt. Och det är väl okej, hur han spenderar sin helg är, så klart, upp till honom. Men faktum kvarstår att våran medfestare försvunnit, och så också kanal 9 som visade matchen, och det var på tok för sent för att kunna boka något bord på Olearys eller liknande. Fest kändes helt plötsligt väldigt avlägset, det kändes inte stenkul att festa på två pers, speciellt då man trots allt bor med den andra personen. Vi skulle bara hänga som vanligt, fast med betydligt dyrare alkohol som redskap istället. Så både jag och Rikard tyckte att det var lika bra att skjuta upp det...igen. Speciellt frustrerande denna gång då jag verkligen var laddad för fest på riktigt för en gångs skull.

Andra problem kvarstod. Hur skulle vi kunna se matchen? Vi har trots allt inte kanalen. Det fanns alltså två alternativ, sitta och häcka framför en radio eller sitta inne i mitt lilla rum och hoppas att det fanns en hyfsad stream som inte laggade på tok för mycket. Det andra alternativet lät trots allt bättre och vi fick snilleblixten att vi faktiskt kunde flytta min dator till vardagsrummet istället. VI hittade till och med en vass stream, en norsk sådan med superkvalla. Lite jobbigt var att de skulle eftersända matchen en timma senare, men det kunde vi. Sen la de på ungefär 45 till det också. Men sisådär kvart i 12 kunde vi faktiskt börja titta.

Varför ville vi titta på den matchen? Sverige var fullständigt värdelösa och Spanien spelade ut oss hur enkelt som helst. Speciellt dålig var Petter Hansson. Jag fattar inte, hur kunde killen bli årets back igen? Han är långsam som en jävla EPA-traktor, passar alltid bakåt eller gör imponerande långbollar som går över sidlinjen eller till och med kortsidan. Dessutom var det han som brutalt missade markeringen vid första målet. Efter dryga 40 minuter och ytterligare ett mål för Spanien fick vi nog och stängde av skiten. Vilket jäkla antiklimax. Sverige hade tydligen bara en riktigt bra chans, och jag är så frustrerad på Lagerbäck att jag inte vet var jag ska ta vägen. Chippen som är petad i engelska bottenlaget Bolton, Ljungberg som spelat typ 90 minuter hela säsongen utan att gå sönder, och så Taco-Svensson och sidleds-Danne, båda från allsvenskan, när det finns spelare som Sebastian Larsson och Källström istället? Och de killarna ska alltså kunna mäta sig med Xavi (Barcelona), Albelda ( Valencia) Fabregas ( Arsenal), Iniesta (Barcelona) och Silva? (Valencia) Jo tjenare. Spelar vi på detta sätt så kommer vi inte att klara ett eventuellt gruppspel i EM, det är en sak som är säker.


Jag klippte mig i fredags. Det känns inte bra, skönt att bli av med hår men frisyren känns jättetrist.

Mitt Internet har kopplats ur minst tio gånger sedan jag började skriva detta inlägg.

Jag och Rikard åt åtminstone tacos igår, någonting var vi tvungna att hitta på. Den var åtminstone jävligt god.

Jag behöver en duch. Och en promenad. Sen ska lägenheten städas. Tjoho.


The Fray. Trust me.

Looking for something I've never seen
Alone and im in between
The place that I'm from and
The place that I'm in
A city I've never been
I found a friend or should I say a foe
Said there a few things you should know
We dont want you to see
We come and we go
Here today, gone tomorrow


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0