Mitt sug (VODKA! JÄGER! SPRIT!)

Jolly gosh, snart så. På lördag blir det till slut alkohol, och till Sveriges kanske allra mest intressanta match sedan VM, eller åtminstone sedan förra mötet. Vilken match det var. Har svårt att tro att det kan gå lika bra denna gång, men ingenting är förstås omöjligt. Har inte jättekoll på Spanien just nu, på grund av rättighetsbråken och så. Men Fabregas är i fullständig livsfarlig form. Och då passar Linderoth på att vara skadad... Yikes. Vem kommer att få den otacksamma uppgiften? Sidleds-Danne är väl tyvärr det troliga valet. För känner jag Lars Lagerbäck rätt så lär ju Kongo Kim sitta på bänken till 75e minuten ungefär.

Började bli redigt nervös, matchen sänds ju av en låtsaskanal som kanal 9. Men lyckligtvis visade det sig att Anders faktisk har kanalen, halleluja! Nu börjar ju matchen rätt sent, men det ska nog gå bra att komma igång i alla fall. Vodka, och jägermester, de andra ska kanske dricka öl eller annat fjolleri. Inte jag, jag ska dricka sprit och bli full som en jäkla... ballong full av sprit. Jepp, perfekt liknelse där. Lite tråkigt om vi inte lyckas bjuda in mer folk, får väl se vad som kan göra åt saken, hade onekligen varit skoj med lite äkta förfest. Men jag har som bekant inte så många kontakter, så lägger mitt hopp på Anders. Men kan ju förstås locka mina trogna läsare, kom till Anders på lördag! vi ska dricka sprit och se fotboll och sedan gå ut någonstans. Förslagsvis Hugo, för att antingen fira segern eller dränka våra sorger i ännu mer alkohol. Hur klockrent som helst, du vet att du vill!

Jag har äntligen både fått en dörr till min lilla skrubb till rum, samtidigt som vi har fått upp både gardiner och skaffat Internet. Det här börjar ta sig, absolut! Att vi kan koppla upp oss på Internet märks främst på min gotlänning till granne, helt plötsligt syns inte röken av gossen. Internet är farligt. Jag som till och med hade börjat läsa böcker istället. Är det så man levde innan Internet?

Just nu är det mycket lugn musik som spelas på min Itunes. Norah Jones, The fray och Paolo Nuitini. Ibland måste man bara få lyssna på något vackert. Det rockiga kan komma senare, nu är min själ from och stilla.



Farbror Hipp Presenterar

Många av oss är ganska nyfikna varelser, jag vet att jag är det, och det finns fortfarande en viss charm att spionera på folk alá mellanstadie övernattningar. Allt på en väldigt oskyldig nivå så klart. Men ofta så sviker våra sinnen oss i dessa tillfällen. Kanske måste man viska till sin spionerarkompis för att fråga vad de egentligen sa, och sedan får man en hysterisk feltolkning som svar istället. Då är lite spionutrustning schysst, för att slippa de dumma missförstånden. Då är det bara att skaffa en Ear Spy från coolstuff.se. För 60 spänn får du denna hyfsat coola spionmackapär, som gör att du kan höra konversationer upp till 25 meter bort. Det som kanske är lite mer synd i sammanhanget är att den så klart inte kan sålla bort andra ljud än konverationer, så alla ljud i mickens riktning förstärks. Så prova den inte gärna på en fest, du kommer bara att bli döv. Men annars är det bara att spionera vidare!

image92image94





Dagens katt

Okej jag tror den talar för sig själv. jag kan bara lida med den stackars katten.

image95

Kommentarer
Postat av: sussi

hmmm låter farligt med det suget efter SPRIT *ler*
ja det blir intressant o se hur den matchen blir men jonas den kan väl inte jag se va????

nu handlat o klart maten ska göras sedan blir det slapp i soffan resten av kvällen

pysssssssssssss o kram

2007-11-16 @ 16:09:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0