Mitt namn är J. Pedro

Ojojoj... Det går undan det gör det. Väcktes klockan sju i morse igen. Studentbo knackade på en gång, gav mig ingen chans att vakna upp och stormade in. Schysst taktik. Det var ett mycket intressant samtal må jag säga.

Studentbokvinna: Varför har du inte ringt?

Jag svarar nyvaket: Va?

SBK: För att bekräfta din lägenhet, du ska ju flytta till Täppan!

Jag: Ska jag?

SBK: Ja vi ringde ju dig i går!

Jag: Jag har inte fått nåt samtal av er sedan i fredags.

SBK: Oj då... Då har vi nog glömt att berätta för dig. Du ska i alla fall flytta till Täppan.

Jag: Va, oj när då?

SBK: IDAG!

Wow... De hade alltså glömt att meddela mig det. Schysst jobbat, det gjorde inte att jag fick ytterligare grym ångest över huvud taget. Jag tyckte en vecka var lite tid. En dag är inte mycket mer tid, speciellt inte då man har obligatoriskt seminare just den dagen. Så arg jag var. Så arg. Jag menar om de har skött sig dåligt tidigare så blev det inte bättre. Min tröst är att snart behlver jag inte ha mer med dem att göra.

Får nyckeln till min nya lägenhet, som alltså som sagt ligger på Täppan, dvs i samma byggnad som skolan. Vilken cred va, alla har vi nån gång önskat att vi bor i skolan eller hur? ...Jösses. Korridoren har dessutom extremt hög skabbfaktor. Mitt lilla rum är ungefär hälften så stort som mitt gammla lilla rum. Så drygt 12 kvadratmeter stort. På lappen utamför står det att jag heter J. Pedro.

Jag öppnar badrummsdörren för att kolla hur fräsch den är och upptäcker... att där finns bara ett tvättfat. Finns alltså ingen toalett. Hurra, drömpalatset! I stället ligger toaletten just utanför min lägenhet, en skabbig, äcklig liten grej med en lika äcklig dusch. Hårtussar överallt. Mums. På andra sidan korridoren finns en till lika äcklig dusch. Sammantaget är det kanske 10-12 lägenheter som alltså delar på 2 toaletter och 2 duschar. Smart tänkt där, känns verkligen superfräscht. Finns inte toapapper där heller, så jag antar att det är någon form av självbetäning där. Men det är lugnt, har snott papper av skolan så länge! Finns trots allt en hel del fördelar med att ha skolan alldeles i närheten!  Köket är också en enorm besvikelse, litet, smutsigt och med mycket intorkad mat och fett. Har seriöst ångest för att använda köket för att laga mat, ska skjuta på det så länge som möjligt.

Jag kräver i alla fall att studentbo ska hjälpa mig packa, vilket de till slut ger med sig till och gör. Packar in resten av köket åt mig, som jag inte själv hunnit med, och kör grejerna till min nya lägenhet , medan jag får nöja mig med att promenera. Kommer på mig själv med att ha glömt massvis av nödvändiga grejer hemma, däribland bredbandsuppgifterna (jag sitter alltså på skolan och skriver nu) och mat. Då rörmokarna håller på i mitt kök bekymmrar jag mig inte om att låsa dörren och nu när jag kom på att jag behöver de här sakerna, så har jag lämnat mina nycklar inne i lägenheten, och studentbo har stängt för dagen. DOH! Får vänta tills imorrn då med andra ord. Så typiskt mig, och så typiskt denna tid av missär överallt. I morrn ska jag ta en ny kamp, då jag fan vill ha ersättning, det här rummet håller inte ens hälften så bra kvalitet som den gamla, då borde jag inte behöva betala för det heller. De här två kommande veckorna kommer att bli vääääääldigt långa...

Snart ska jag bege mig till Anders. Han, jag och Ulf ska spela tv-spel och sedan ta en öl och spela lite biljard. Det blir fint, vill verkligen vara i min nya lägenhet så lite som möjligt.

Men tack ska ni ha allihopa, nära och vänner, som hjälper mig igenom detta. Så mycket stress, ångest och sorg den senaste tiden. Men ni har hjälpt till att hålla mit huvud kallt, mina timmar upptagna och har till och med skrivit dikter tillägnade mig. Jag är evigt tacksam, älskar er alla.

Kommentarer
Postat av: sussi

skiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit jag blir så innerligt ledsen o frustrerad, här uppe är jag o där nere är du som verkligen behvöver oss nu....men vi finns Jonas..du vet det! Men vad gör det för nytta är ju lika långt ifrån för det....fan blir så arg på dessa männsikor.
stå på dig J för vi vet att du kan ...KOM IHÅG att detta är kontraktbrott....vi är inte längre bort än ett pling om det är något ring hellre för mycket J.
ÄLSKAR DEJ
kram mamma

2007-10-10 @ 10:18:55
Postat av: tjo

nja mitt zappande har tagit över lagom skulle jag väl mer påstå. Jag kan fortfarande någorlunda matcha mina kläder på morgonen,fortfarande bestämma över vilka skor som ska få äran att få sig en daglig dos av fotsvett. Men mer illa är det med den gourmetiska delen, kan aldrig bestämma mig så jag öppnar dörren till kyslkåpet och grabbar åt mig ngt fort som f*n och stänger sedan dörren.
En annan typ av snabbmat helt enkelt. oerhört hippt.

2007-10-10 @ 15:34:02
URL: http://hanoba.blogg.se/
Postat av: Kenneth

Har svurit en ramsa nu som inte var utav denna värld..ngt så fruktansvärt dåligt gjort av studentbo! Låt dom inte komma undan ostraffat.. Stå på dig mannen, önskar jag kunde hjälpa dig på ngt sätt..

2007-10-10 @ 19:40:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0