Anders inflyttningsfest

Sitter här dagen efter och känner faktiskt att jag har en svag huvudvärk, det var ju värst! Ganska märklig då jag inte alls kände mig speciellt full i går, drack bara 1 cider och tre öl, så det är ju inte heller några mängder att tala om. Märkligt. Men nåt måste ju vara fel, jag menar på tvn rullar bilder av golf, och jag har inte bytt kanal! Sen jag började spela TIger Woods har jag börjat förstå spelet och kan, trott eller ej, förstå dramatiken i det. Jag vill verkligen inte bli en golfnörd, jävla moderater, men de här... det var faktiskt inte så tokigt. Men var bara lugn, jag ska se riktig sport senare i dag, både Inter och Barcelonas match. Försökte se Arsenals match mot lillebror Tottenham igår, men streamen ville tyvärr inte. Men Arsenal vann så klart, och leder just nu Premier League, med en match mindre spelad än de flesta andra lagen. Visserligen har det bara spelats 5-6 matcher så långt men i alla fall, Arsenal har öppnat väldigt starkt! Ser mycket lovande ut.

Igår hade Anders inflytningsfest i hans nya fina lägenhet, men första saker först. Jag hade efter många om och men till slut accepterat att försöka skapa en användare på facebook. Jag var mycket skeptisk, jag har knappt rört mitt myspace konto, men kom på mig själv att ha väldigt kul, vi satt vid datorn flera timmar, jag och min facebook. Så nu har jag blivit positivt överraskad av både lastfm och facebook. Vem kunde tro något sådant? Så pass underhållande är det att Aftonbladet känner att de måste varna allmänheten. "Facebook har blivit en drog" säger de och ger tipps om hur man kan ta sig i från detta hemska beroende. Du är inte ensam. Jösses. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article788044.ab

Jag fick också tillbaka mitt vatten i fredags, men tydligen hade studentbo som de klåpare de är, kopplat alla ledningar fel, så varje gång vi på denna våning använde vårat vatten, rann det ner till en lägenhet under oss. Så vattnet kan inte användas likförbannat. jag hoppas att det är återställt nu, annars får jag helt enkelt vara en jävel och använda vattnet ändå, det behövs nu. Sorry killen under, men det funkar inte längre.

Jo inflyttningsfest var det. Kom dit vid klockan 7, långt innan någon annan. Till en början såg det rätt mörkt ut, Rikard, Ulf och FylleAnders hörde alla av sig och sa att de inte kunde komma. Men till sist började det droppa in lite folk och det började ta sig rätt bra faktiskt. Bäst för kvällen var nog när jag, Victor, Hanna och Anders hittade ett litet hörn att snacka i, medan Emily och Frida visade upp konsten att byta låtar, samtidigt som de sjöng som om det var deras jobb att väcka allmänheten ur dess vilande slummer, you go girls! Det var mycket trevligt faktiskt.
Däremot så gick jag hem tidigt, vid 11 tiden till och med och jag hoppas att ingen tog illa upp av det. Det var inte för att jag hade tråkigt, inte alls, men platsen som var planerad att gå till kändes numret för stor för mig. Det verkade ju vara alla studenter i hela världen samlad på en och samma plats, och det är bara för mycket för mig, även om jag har druckit. Dessutom var jag trött och hade inte alls råd att gå ut, även om Hugo skulle ha lockat lite. Nån annan gång istället. Vi ska ju ha vår ryska fest nån gång, mer utstyrslar till folket! ... Inte för att man egentligen måste klä ut sig så mycket för att vara ryss, men äh, whatever att överdriva är skoj!


Farbror Hipp Presenterar

Vissa dagar vill man bara inte. Allt känns mörkt, trist och deppigt. Det finns inget som kan lysa upp tillvaron. Eller finns det?

Kanske en Sun Jar kan vara lösningen? Visst, är du deppig så kanske det inte räcker med att råstirra in i en syltburk, men dess magiska sken kanske kan lätta upp stämningen lite grand. Det är nämligen inte en vanlig syltburk, utan en som fångar upp sol! När solen skiner på den under dagen så laddar den upp sitt solcellsbatteri, och ju mörkare det blir under kvällen, desto mer börjar burken att lysa, allt drivet av solkraft. Ser mycket mysigt ut, nästan något alviskt över den. Kostar 320 spänn på megagadgets.

image71
Är det en vanlig syltburk?

image72
Nej, den lyser!

Kommentarer
Postat av: Emily

Hahaha, var inne o läste på Aftonbladet om hur man kan vara beroende av Facebook. Haha.
Men yeah, rysk fest snart tycker jag. Länge sen vi klädde ut oss.

2007-09-17 @ 10:35:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0