Min Extraordinära hund II

Det började så bra. Var på visning på lägenhet i går, och det var verkligen jättefint. Ett rum var mindre än de andra, men det går att lösa. Har sett film med vänner både i måndags och i går, och allt har verkligen strålat. Icke desto sämre idag, när de faktiskt ringde och sa att lägenheten är vår, inlyttning den första November. Blev så lycklig och sa till och med nåt i stil med: "Det här är en dag för goda nyheter!" Jag tänkte att, äntligen går saker min väg. Men nyheter kommer sällan ensamma heter det.

Så får jag samtal att Ronja är hos veterinären igen. Att det närmar sig. Hittade vad som troligen är flera cancertumörer. Hon är inte borta ännu, vi vill avvakta provsvaren, men det ser inte alls ljust ut, och vi vill inte att hon ska plågas. Det här var inte egentligen oväntat, att hon är gammal och sjuk vet jag ju och jag har egentligen bara väntat men... Jävligt tråkigt när verkligheten hinner i kapp igen.
...
Jag kommer att sakna henne så jävla mycket. Min underbara vän.

Kommentarer
Postat av: mamma

förlåt Jonas men jag var ju tvungen ringa dej, jag gråter hela tiden jag fixade inte låta henne somna där, jag ville se vad proverna säger, jag har hämtat ut sulfa..Jag vill inte ge upp innan jag har gjort vad jag kan, hon har varit så duktig o alla har talat om för mej vilken underbar o snäll tös hon är, en av veterinärerna sa till o med men vilken fin primmadonna..jag har fått ligga med henne på stall golv när de skulle röntga henne jag har viskat till henne jag har uppmuntrat henne jag gör allt för henne..JONAS JAG VILL INTE VARA UTAN HENNE ,,JAG FÅR PANIK....jag vet vad verkligen vad hon betyder för dej jonas o hon har varit mig till tröst så många gånger med..nä jonas kan inte skriva jag bara grå´ter
Men som jag sa
jag är så lycklig över att ni fick lägenheten o det har vänt för dig det känner jag som jag sa igår...detta tar udden ur det hela men Jonas hon är gammal o det blir bra igen....
vet bara inte hur jag ska orka vara här i huset sedan
älskar dej

2007-09-05 @ 17:48:45
Postat av: J

ja.. världens bästa hund.

2007-09-05 @ 17:53:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0