Min styling

Jag borde verkligen, verkligen plugga nu, men har inte varken koncentrationen eller motivationen. Det kommer att bli förr eller senare i dag, men bara inte just nu. Snart. Ge mig några minuter, bara. Många minuter helst. Istället så stylar jag min dator så mycket som möjligt, det tycker jag är alldeles strålande underhållning. Åtminstone då det är lätt. Därför älskar jag mozilla, visst det är redan bättre än explorer på alla sätt, men det är så oerhört lätt att modifiera den efter eget behag. Det är ju liksom bara att gå in här och leka. https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/

Själv har jag lagt in colorfultabs, som gör att nya länkrutor byter färg, ordlistor på både svenska och engelska, extra reklamblockare och framför allt All in one gestures, som gör att jag kan navigera genom att hålla in högerknappen och dra åt något håll. Blir alltid lika förvånad när det inte går att göra så på andras datorer, det är ju bara så smidigt. Går inte att klara sig utan, speciellt då det blir så fina färgglada linjer. Det är kul att skriva sitt namn i skrivstil på det sättet. Bäst är ju dock att ändra teman. Gud vad kul det är att ändra utseendet på knapparna. Det är en skam att använda standardknapparna på firefoxen när det trots allt finns så mycket som är mycket snyggare!

Mina favortier:

image53
iFox är en riktigt läckerbit

image54
Toonskin som jag använder just nu


image55
Pimpzilla är så skönt överdrivet bling

image56
cyklene theme 2 black diamond edition är snygg, men bokmärkerna blir tyvärr jobbiga att bläddra i.



När man har lekt färdigt med eldräven vill man så klart byta utseende på windowset med, det blå och gröna är inte speciellt snyggt om du frågar mig. Då kan man istället gå in på http://techworld.idg.se/2.2524/1.109862 och välja bland de tre som finns där under namnet royale, som är officiella från microsoft men som av någon anledning inte släpptes som grundval till XP. Instruktioner finns också på sidan och det är inte alls svårt att ha att göra med.

image57
Energy blue är en varaint på standard blå och grön, men är lite mer nyansrik

image58
Noir är egentligen mitt förstaval med sitt svarta och grå tema, men av någon anledning får jag den aldrig att stanna permanent. Med en röd wallpaper hade den varit snygg som satan.

image59
Istället använder jag Zune, som är rätt läcker i sitt svarta och orange. Fungerar fint tillsammans.


Nästa steg är ju då att hitta en wallpaper man gillar. Ett mycket bra ställe för sådant är sidan http://interfacelift.com/
som har massvis av mer eller mindre artistiska bilder till ditt förfogande, som är gratis att ladda ner.

image60
Kanske en olycksbådande bild på en fyr?

image61
Den här är lite otäck på nåt sätt, men det passar mig ganska väl.

Om man då applicerar det på Zune temat... så ser det alltså ut så här:

image64


image63
Jag tror det här blir en vinnare!



Och för att få en känsla av hur Firefoxet ser ut så kan man ju då titta på denna bild.

image65
Hey det är ju det här inlägget! Spooky. ...Var har print screen varit hela mitt liv?




Så det är bara att sätta igång och trixa, det är mycket roligare än att plugga och göra sådant man måste!







Kommentarer
Postat av: Emily

Fiint, kanske man skulle installera! : )
O det är alltid roligare att göra de man inte borde.. diska är väldigt kul om man jämför med att plugga till exempel. haha

2007-09-08 @ 12:30:50
Postat av: J

Allting är i alla fall busenkelt, och mycket snyggare att ha att göra med, om du frågar mig.
Ja allt är roligare än att plugga. Hellre tandläkarbesök nästan!

2007-09-08 @ 12:57:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0