Min superfylla - Min nystart

Wow. Jösses hujeda mig. Som jag drack igår, som en svamp med smak för alkhol. Cider, vodka, starköl, sätt ett glas med stark, giftig vätska framför mig och jag slukade den. Det kändes därefter med kan jag ju be om att få tala om. Har aldrig druckit mig så dragen förr, men nån gång ska ju vara den första eller hur? Såg helt ärligt talat dubbelt och hade inte direkt perfekt balans i kroppen. Vilket även Anders matta fick erfara då jag tappade all min pommes frites på den. Men tydligen märktes det inte så himla mycket på mig, ja om man inte studerade min nyfunna gångstil alltså. Det känns ändå rätt skönt, trodde jag skulle bli mer aggressiv om jag drack, men lyckligtvis inte. Jag hade dock en benägenhet att göra tummen upp varannan minut ungefär. Men det är väl ganska oskyldigt i sammanhanget i guess.

Så det var kul igår. Landskamp med en briliant Zlatan, öl, tacos, vodka, Rage against the Machine och Sara-vrålande med Anders och Rikard. Sedan vidare till Hugo som var riktigt, riktigt bra,än bättre då vi hittade Emily med gang, eller rättare sagt, de hittade oss. Det var kul att vara ute. Se där, det har sällan sagts efter trappan eller liknande. Men hugo var i en klass för sig, bra musik, bra med folk som dessutom verkade trevliga, sittplatser här och där och ovanligt god öl. Eller så var det att jag var full. Men jag njöt av att vara där i alla fall. Speciellt med tanke på allt som händer, skönt att bara släppa allt för en kväll.

Sov ungefär två timmar i morse och vaknade och kände mig ganska onykter. MEN jag kände mig inte bakis i alla fall, om än lite seg. Det är också possitivt, kanske är en Olofsson trots allt. Sedan fin promenad med Emily för att gå igenom gårdagen och skingra tankarna och tja, få sig en nypa frisk luft. Måste säga att jag uppskattar söndagar bäst efter att ha varit ute eller på fest, av nån skum anledning.

Dock så fick jag rätt dåligt samvete över hur extremt onyttig jag var igår. Skräpmat, alkohol och lite till skräpmat... nej det dög inte. Så det var lika bra att ta tag i det en gång för alla. Börja om att jogga alltså. Jag hatar att jogga, men älskar att ha joggat. Jag kanske ser ut som Jack Black när jag springer där, men känner mig som Tyson Gay. Snabbast i hela världen. Sen kommer trappjäveln och bubblan spricker, och fötterna gör ont som satan. Men ändå. Det är nyttigt att jogga, woho för mig!


Farbror Hipp Presenterar:
Att klä julgranen är en av mina absoluta favoritsysslor på året. Mycket och pråligt ska det vara, med allt krimskrams man har samlat på sig genom åren. Allt ska självklart ackompanjeras av julmusik och sedan en stilla stund, kanske med en tänd brasa på soffan och titta på det vackraste som julen kan ge. Vanligtvis brukar jag vara ganska konservativ av mig i min julgranssmak, det får inte bara vara nya grejer eller julgranskulkor, även om det är det mest självklara valet. Men skulle man nu välja att bara klä den i kulor, varför inte välja sådana som är lite speciella? Prylfeber rapporterar nämligen om en amerikansk site, som säljer julgranskulor med inbygd bildskärm. Så varför inte fira jul med dina nära och kära, genom att titta på julgranspynt som visar bilder på just dina nära och kära?
35 dollar styck lär de kosta. Så vill du fylla hela granen lär det kosta.

image66

image67
Jag hade valt bort bilder på kladdiga bebisar och istället visa upp en bedårande fin hund. Ni vet vilken.

Kommentarer
Postat av: Emily

Bra gjort att styra jogging. Det skulle jag verkligen behöva. Men som tur är kan jag för tillfället skylla på förkylning, haha. Hugo är stället i Norrköping! : )

2007-09-10 @ 11:55:51
Postat av: J

Förkylning is the shit ;)
Synd att det inte finns ett slags...jag vet inte motionsrum. Som man går in i en minut och sen har kroppen strålat till sig all den träning man behöver. Borde kanske ta patent? :P

2007-09-10 @ 12:07:26
Postat av: Emily

haha, de vore ju peerrrffeeekkt. : )

2007-09-10 @ 12:13:28
Postat av: sussi

*hmmmmmmmmmmmm* alltså mammas pojke :) full men då jonas.
Nej jag är så super glad, (såg du Jonas SUPer glad)att du hade så kul...det kan vara skönt o riktigt släppa allt ibland.. Blev så otroligt impad av att du for ut o joggade woine woine du vet ju hur jag blir..kräktes nästan bara av att läsa det. Men det var ju tur det var pommes du spillde, tänkte först hjäälp vad var det som kom på matta, men *phu* pustade ut igen :)
så Jonas " leva livet nu ska du leva livet du leva livet" men bara ibland *S*
nu ska moren din sluta sitta här o tjafsa o försöka föra nått vettigt

2007-09-10 @ 12:16:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0