Mitt sök efter Norrköpings själ.

Det är fasen inte helt lätt att hitta bilder på saker man tycker symboliserar en hel stad. Jag har försökt, det är ett måste till min tidning. Försökt hitta både fina och mindre fina motiv, men faktum kvarstår ju. Vad symboliserar Norrköping? Jag har i alla fall gått omkring någon timme vid industriområdet och försökt hitta skitiga saker att fota. Det riktiga industriområdet, inte det upphypade, städade stället mitt i stan. Kan  inte säga att jag hittade nåt nämnvärt. 100 bilder på skräphögar och rost ungefär. Men hey, det har sin charm det också. En bild säger mer än tusen ord heter det väl. Så, varför kan jag då förklara Norrköping bra med ord men svårare att hitta en vettig bild?

Skolarbetet går helt okej, om inte annat blir tidningen mycket snygg, bra jobb av min designer. Men textmässigt är det helt okej med. Lite uppkäftigt. Jag funderar på att kalla den "Sunk - Norrköpings enda tidning". Nåting måste den ju heta så varför inte?  Det är lite kul då jag kan skriva om vad jag vill, därför bestämde jag mig i söndags för att ha en picknick och helt enkelt berätta om den. Vädret är ju så groteskt jäkla fint och har varit det hela veckan.


 image178
Rikard verkar tycka att det är okej, jag lyckades ju baka utan att fucka upp för en gångs skull.

image180
Ingen picknick är komplett utan någon form av lek eller spel.


Andra aktiviter denna vecka är champions league och... nej det är väl ungefär det. Ganska dåliga matcher, men whatever. Ena matchen var Emily här och andra matchen hade jag popcorn. Det räcker ganska bra så. Har också till slut påbörjat den fria skrivuppgiften, jag skriver en dikt om youtube. Åtminstone än så länge. Till slut kanske jag inser vad det är för dumheter jag pysslar med, men jag fortsätter än så länge.


Antal utförda sudokus: 94


Antal dagar som helt pank: 3 ... Pasta igen? Suck.


Fest i helgen? Ja tack! Och nya jeans!



Dagens fakta:


"Åsnor dödar årligen fler människor än flygkrascher."

Man ska självklart respektera folks fobier och rädslor. Men att flyga är egentligen ganska ofarligt. Om nu inte åsnor är superdödliga. Däremot är nog en åsna mer miljövänlig, samt roligare att klappa.





Kommentarer
Postat av: mamsen

åter igen får jag skratta:-)

guuuuuuuuuuuuuuud så grönt gräs men ojojoj jag kämpar på o trampar på i snön så det ska försvinna *hm*

jaja *suck* vad vore en bal :::ja osåvidare

2008-04-24 @ 18:20:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0