Rikards registreringsnummer

En sån där helg har alltså redan sprungit förbi och tillbaka till verkligheten igen. Har en del grejer jag måste göra idag, men det går nog bra. Jag har ganska bra koll på läget. Jag är dock inte helt imponerad över vädret ännu, får vänta och se om det kanske tar sig till slut, det är jäkla trist att fota till tidningen om det inte är fina väderförhållanden. Eller dåligt väder, det är väl dryga 20 grader i solen. Men jag vill ju att bilderna ska kännas sommar, då det är då tidningen kommer släppas. får välan se hur det ter sig om någon timme, kan chilla på tills dess då.
(Jag älskar Firefox rättstavningsprogram, hade hur många stavfel som helst i den texten annars. Jag är nog ett halvfall av dysleksi.)

Bevis på att Lördagen skulle bli en bra dag, och en typiskt häftig blogg anekdot: Jag och Rikard går hem från systemet och diskuterar som vanligt bilars registreringsnummer, du vet de tre bokstäverna  som tillsammans kan bilda ett ord. Som vanligt är det bilen med PMP som börjar diskussionen (bildar alltså PIMP).  Vi funderar på vilken som skulle vara vårt  registreringsnummer  om vi fick välja, och hur långt man får ta det. Rikard valde förkortningen WTF (what the fuck) men är lite osäker på om den skulle tillåtas eller ej. Just då åker en bil förbi oss med just registreringsnummret. WTF. Snacka om att få svar på frågan! Enastående timing och vi bestämmer oss för att det är ett grymt tecken på att saker och ting kommer att gå vår väg denna helgdag.

Det blev en fin dag med, sen inflyttningsfest hos Victor. Han har flyttat till studentboendet Gripen och det innebär att man kan sitta på deras tak och festa. Så jävla nice, varm kväll, öl och jägermeister och sedan titta ut över Norrköping. Jag önskar vi hade en balkong eller nåt. Singstar med. Jag blev totalt utklassad av Malou i Tainted Love, men fick å andra sidan en knapp seger över Rikard i Don't you forget about me. Det måste jag nog ändå vara nöjd med. Raketpennan vi gav i inflyttningspresent var en succe. Alltså en penna formad som en raket, som man kan skjuta upp en halvmeter, meter upp i luften. Det blev ett fylletest. Kunde man inte fånga den utskjutne raketen var man för full. Mina resultat var...blandade.

Ytterligare observationer från lördag natten:
  • Det var en ganska skön känsla att hålla en tänd cigarett mellan fingrarna, men jag är självklart för smart för att röka den. Så det lät jag bli, så jävla skabbigt. Men att hålla i den kändes fint.
  • Sjunger man på Hakkuna Mattata från Lejonkungen när man är på väg någonstans får man ett definitivt svar från förbipasserande som sjunger med.
  • Sveaskeppet  blir aldrig riktigt skoj. För litet. Antingen trängs man på det mycket lilla dansgolvet, eller så tävlar man om de få borden som finns. Annars blir det mest att man står och väntar på att nåt ska hända.

Trevligt dock att möta upp en stund med Frida och Emily. Frida fick min nya hatt, såg bättre ut på henne. Men annars är det ingen hit. Bättre då med efterfest och Guitar Hero med Victor och Elisabeth. Av någon anledning verkar alla tjejer dock ha ganska svårt med detta spel. Den enda jag har sett som har klarat det är Sandra. Men å andra sidan så var hon också den enda av dem som jag har sett testat det nykter. Har nog en del i det hela.

I går var det ultimata bakisdagen. Vaknade som vanligt sjukt tidigt, först 7 och sedan 9, och la mig direkt i soffan.
Riktiga slackerprogram som tittades på igår: Miami INK, Fab 5, Mannen som kunde tala med hundar, Top model, Battle of the Hollywood hotties,  Power of 10, Sanningens ögonblick, samt programmet med den helt briljanta titeln Amerikas smartigaste modell. Lägg till vissa stunder av fotboll och en Panpizza med gyros från Guvagott så är det en mycket fin bakisdag. Att vara lite bakis är fan halva nöjet med utgång.


Farbror Hipp Presenterar

Jag brukar köpa ganska billiga Jeans, och kanske det märks på kvaliteten. En del av dess gylfar har nämligen en tendens att bli slöa och inte vilja stanna uppe. Tur att man har kalsonger på sig i alla dem lägena eller hur? "Överraskning!" Jag har försökt att lösa detta på ett antal olika sätt, och just nu är det dubbelhäftande tejp som jag fäster på gylfen. Men det finns en bättre lösning, på SmartaSaker.se har de nämligen en ZipHolder, ett slags snöre som du fäster på själva... öh... blixtlås...dragaren... och ja, runt knappen då. På så sätt fälls den inte ner, och du slipper pinsamma historier. Kostar 39 spänn för tre, och den är till och med svenskutvecklad.  givet köp, på riktigt.

image181


Dagens fakta:

"Kalle Anka var förbjuden i Finland för att han inte hade byxor på sig."

Jag tycker också att det är märkligt att han har en tröja på sig, men inga byxor. Nudist värre. Alla andra djuren förutom ankorna har det. Ja, inte Pluto då. Han är utvecklingsstörd då han inte kan prata och vara som de andra djuren, så han får sova naken ute på gården. Det är ett hårt liv.






Kommentarer
Postat av: mamsen

*asg* kan bara säga *asg*

tack min älskade go-unge för dagens skratt

2008-04-28 @ 13:43:18
Postat av: J

Oj... det där var en läskig flashback till grundskolan.

Hade du sagt "tack min älskade go-unge" till mig då med folk inom hörbart håll så hade jag nog inte pratat med dig på ett bra tag :P

2008-04-28 @ 14:44:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0