Min jul

Bråda dagar mina vänner, bråda dagar. Sedan jag kom hem hit till Skellefteå AKA Skellhell, AKA Guldstaden, AKA Knarkstaden, har jag knappt suttit vid datorn längre än 10 minuter i sträck. Det finns helt enkelt inget utrymme för det, så många människor att träffa, så mycket som måste göras, så mycket slappande som behöver utföras. När det är juletider är det ju en sak i sig att bara ta sig tid till att lägga sig i soffan tillsammans och göra ingenting alls. Men det bör inte förväxlas med rastlöshet, att man inte har någonting bättre att göra bara, ty dagarna försvinner snabbt och skönt när man väl besitter den perfekta halvliggande soffpositionen, med zapparhanden vilandes mot kroppen för man får ju inte lyfta armen i en allt för jobbig vinkel. Kama sutra för slackers.

Det har varit mycket fint att återse mina vänner med. Hur snabbt man hittar sina roller, samhörigheten och tonen. Finns det något bättre i världen än vänskap? Den häftigaste delen av hela mänskligheten om du frågar mig. Men så är jag ju singel med, kanske påverkar min syn något. Jag kanske är en som ger fingret åt mina vänner så fort jag har en brud. Kanske inte så troligt.

Jag har fått en "syster". Jag ska inte berätta några detaljer, men sedan några dagar bor Elmira 15 år hos oss, och ska fortsätta göra det tills sommaren. Hoppas vi inte har skrämt livet ur henne, vi är ju en ganska speciell familj. Men å andra sidan ser hon rätt pigg ut så förhoppningsvis ska vi väl kunna visa oss ur en god sida.

Man har ju såklart fått lite klappar med, jag har väl kanske inte varit överjävligt snäll, men uppenbarligen tillräckligt då jag fått en hel hög med fräscha grejer! Ett urval:

  • Resan tillbaka till Norrköping, vilket är hur jävla skönt som helst när vi får en mini-mini summa denna månad. Ungefär 5 kilo lossades från mina axlar och jag slapp gå nästan dubbelvikt av tyngden längre. 
  • På tal om ekonomi så fick jag även en hel del slantar, perfekt mängd så jag inte behöver oroa mig för det heller. Ytterligare några kilo lättades, och nu kan jag gå hur rakt som helst!
  • Apropå ekonomi så behöver jag en ny garderob, praktiskt då att jag både fick en hel del tröjor och en presentkort på Jack and Jones på femhundringen. Jag har aldrig handlat där inne tidigare, jag har varit för tjock och för fattig. Men nu... Nu har jag råd för en gångs skull, och det känns så lyxigt. Tänk så lite det behövs för att man ska känna lyx. En annan klädaffär bara.  
  • När man talar om lyx... Brorsan gav mig en Golden Strike... eller nu står det ju Gold Strike på flaskan... men det låter så dumt. 24 karats guldflarn i fin, god sprit liksom... Det är fan i mig lyx. Jag har letat efter den på varje jäkla glasbank jag varit inne på, men aldrig lyckats hitta den. Så ligger den där i ett Special-K paket. Julmagi om något. Om jag kunde gå lätt tidigare kommer jag ju att lätta när jag väl tagit mig en sup av den. Heh. Den kommer jag onekligen att ha kul med. 





Nu bär det åt till stan för uttnyttjande av presentkort och påfyllning av garderob. I helgen kanske utgång. Kanske, kanske...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0