Min morgonstund

Vet ni vad som är skönt kära läsare? Att vakna upp en morgon, klockan halv sju för att vara exakt, och vara tacksam för att det faktiskt är en morgon. Att inte grymta och mumla om att ta hämnd på världen för att man inte får sova en timma extra. Vet ni vad som är ännu skönare? Att föregående meningar inte var det minsta ironiska. Jag har haft en underbar morgon!

Vaknar alltså halv sju. Drar mig en halvtimma, men njuter av att faktiskt inte sova på riktigt. Väger mig sedan, tisdag som det är. Hoppsan, jag som inte trodde att jag skulle ha gått ner ett gram denna vecka, men så visar vågen ändå på 1.5 kg mindre. 24.6 minus sammanlagt alltså, strålande bra! Går till Coop där det är lugnt och skönt och de spelar mysig julmusik. Lyxar till det med en underbart kryddad och marinerad rostbiff som pålägg. Tittar på ett avsnitt av Top model, läsa en bunt serier, och veta att jag har tid med det, för hela dagen finns tillgänglig. Sedan gå till stan för att återigen försöka shoppa lite kläder. Bara att man till skillnad från förra gången tycka att fan, jag ser inte sååååå groteskt ful ut egentligen, lite rund men det gör jag ju någonting åt. Köpa tröja, skjorta och nya byxor, upptäcka att man inte bara gått ner en, utan två byxstorlekar. Och inte heller spendera en förmögenhet på dessa tre plagg utan komma undan med under 500 spänn för alla tre. Tacka vet jag New Yorker. 


Det närmsta jag kommit en dagens outfit-bild. Stekig skjorta!


Ikväll är det Champions League och dyr glass. Däremellan måste jag väl kanske försöka få lite skolarbete gjort. Eventuellt. Men man får inte glömma:

It's a beautiful day
Don't let it get away
It's a beautiful day

Touch me
Take me to that other place
Teach me
I know I'm not a hopeless case






Kommentarer
Postat av: Evelina

Snyggt jobbat jonke :) du måste ta en kurs med mej hur man bär sej åt när du kommer upp :)

2008-12-09 @ 23:05:37
Postat av: Eski

Har du gått ner 24,6 kilo? Eller har du något poängsystem jag inte förstår mig på. Stark jobbat hur som helst! =) Kramis

2008-12-15 @ 10:21:54
URL: http://eskiontour.blogg.se/
Postat av: J

Tack Eve, det är bara hårt arbete, varken mer eller mindre :P



Jepp Cajsis, 24.6 kg, förhoppningsvis mer i morgon. Du vet att jag är en simpel snubbe, ingen invecklad matte för min del :P

2008-12-15 @ 11:23:46
URL: http://jbomb.blogg.se/
Postat av: katarina

de omogna kommentarerna är de bästa!

2008-12-16 @ 21:52:58
URL: http://lovekat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0