Mina dolda signaler

Intressant föreläsning idag, det handlade om kroppsspråk och liknande. Visst har man haft föreläsningar om sådant och liknande förr, men det är alltid en idé att uppdatera. Det är jäkligt intressant, man säger så enormt mycket som man själv är omedveten om. Blickar, rörelser, tonfall... Jag undrar hur jag själv framställer mig. Kanske är lite farligt att tänka på egentligen, det är omedvetet av en anledning. Om man har för stor kontroll på sitt omedvetna språk, så tror jag att man skulle kunna bli en ganska falsk människa, det blir inte uppriktigt. Men lite försöker man ju ändå. Försöker att inte sätta folk i ett skruvstäd, men då jag själv alltid får ett gott intryck av folk som har ett fast handslag så försöker jag också ha det då jag hälsar på nån. Och eh... det är nog en god idé att titta folk i ögonen innan man kollar andra delar av den mänskliga anatomin. Hur inbjudande den än kan vara, annars är det lite creepy. 

Jag brukar ju inte tycka om när det är för mycket folk jag inte känner på en och samma plats. Det har nog mycket med en persons omedvetna sociala zoner att göra. Jag vill inte ha främlingar för nära mig, kanske för att jag inte kan lita på dem, de har inte förtjänat den. Tillit är en viktig egenskap för mig, och jag är inte alltid generös med den. Det är säkert därför jag har ganska få vänner.


Min ekonomi är ganska god just nu faktiskt, har mer pengar än vad jag trodde, och har tacksamt nog tillräckligt mycket för att lägga undan 1000 kr till sommaren, och fortfarande leva ett hyfsat gott liv. Speciellt då jag lekt hamster eller nåt annat av de där djuren med stora tänder som inte är häst, och samlat på mig ganska gott om mat. Har åtminstone middagar för 14 dagar, det här går ju alldeles strålande.


Det var en vecka sedan nu. Satt nästan på samma plats i gropen idag, det var svårt att inte tänka på. Såg dessutom nyss Scrubs, avsnittet där Laverne dör, men vägrar ge upp förrän alla hennes vänner där fått ta farväl av henne. Är nog det som känns allra mest. Jag fick inte ta farväl av henne på ett värdigt sätt. Jag tog farväl i julas, men inte som jag hade önskat. Men hon visste nog hur mycket hon betydde för mig. Tycker sådant är viktigt, lika bra att berätta för folk vad man tycker om dem, det finns inget där att förlora.


Farbror Hipp Presenterar

Min mobil har krånglat ganska mycket idag, efter många års trogen tjänst, så det kanske är dags att åtminstone börja titta åt nya håll. Mobiler börjar verkligen vara ett kapitel för sig, halva jordens befolkning sägs äga en, och den kan verkligen matcha de flestas stil och smak. Har man pengar kan man hitta en mobil att älska, punkt. Men börjar det kanske gå lite väl långt?

Speciellt det kvinnliga släktet verkar få mer och mer stylade mobiler med dem i åtanke, medan vi killar får mobiler som fungerar mest som... ja mobiler.  Vad sägs till exempel om Nokias nya 7900 Crystal prism? Kanske den mest överdesignade mobilen någonsin, men å andra sidan är det väl trevligt med mobiler som sticker ut lite grand?

image127
Glamourfån, snart i en affär nära dig?

En annan lite udda modell direkt riktad till flickor är samsungs kommande modell L310l, och förutom en väldigt flashig design så innehåller den också en mycket egendomlig funktion. En parfymväljare. Genom att svara på frågor om favoritmat, dryck och så vidare så ska mobilen snällt tala om för dig hur du bör lukta. Får väl se om det är en funktion som blir standard i framtiden...

image128
Den där guldfärgen... går den verkligen hem?






Kommentarer
Postat av: Emily

Vilka fina telefoner.. men guld, jag vet inte riktigt.

2008-02-05 @ 23:13:23
Postat av: J

Nja, känns rätt plastigt gör det inte?
Däremot var den rätt schysst på utsidan, där funkade gulddetaljerna!

2008-02-06 @ 00:00:21
Postat av: Emily

Jo, precis. Absolut.

2008-02-07 @ 19:41:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0