Mina rädslor...Listade!

Shit, var nästan en vecka sedan jag skrev här på bloggen, och av någon anledning har statistiken för antalet besökare aldirg varit så hög som nu. Kanske ni tycker bättre om när jag inte uppdaterar den? Men skiter väl i er då, jag kommer att uppdatera den oavsett, så det så! In your face och så vidare.

Senaste tiden har varit minst sagt intensiv. Presentationer, projektrapporter och all annan möjlig skola har legat i vägen. Men nu är det klart! Ja typ i alla fall. Lite småpill här och där, men i stort, så yes, inget mer p8 projekt! Wooohooo! Jag måste visserligen ta tag i min praktik snart, men i dag är det fan i mig en vilo dag. Jag ska göra så lite jäkla skolarbete som det bara är möjligt. En ledig kväll liksom. Kan inte riktigt minnas när man hade en ledig vardagskväll där man åtminstone inte satt någon timma med skolarbete. Satan vad jag ska njuta av det.

Så en hel dag ledig. Finns så mycket möjligheter. Jag har redan spelat tv-spel. Lär bli mer. Jag kommer att se Lost tills ögonen blöder. Lost är så jävla bra, en av de allra bästa serierna jag någonsin har sett. Solklart fortsatt samling där med andra ord! Ska kanske försöka städa lite här idag med. Det kan behövas, det kan det verkligen. Snart flyttar råttan från Museet för glömska hit tror jag, bland sina kusiner dammråttorna. Ska man försöka laga lampan med? Tja... Får väl se. Lampjäveln är närmast magisk, aldrig stött på en lampa som så envist vill hänga kvar på sin plats. Jag tror den har en förbannelse över sig. Dessutom börjar handbolls EM ikväll! Det ska bli kul, handboll är en mycket underhållande sport med väldigt långa män. Jäkligt länge sedan jag såg dock, har min favorit, den flygande kötbullen Vranjes slutat?

I Lost händer det då och då rätt läskiga grejer, och det får en att tänka. Vad är man själv egentligen rädd för, eller som man åtminstone tycker är obehagligt? Jag skulle inte vilja kalla mig en skrajsen person, men det finns trots allt en hel del grejer jag helst undviker. Här är listan! (Utan någon speciell rangordning.)

  • Leverpastej - Kanske en av de saker som jag tycker är allra mest obehagliga av alla döda ting. Leverpastej. Bara namnet är äckligt. Jag har jättestora problem med pastejen, speciellt om den är bredbar. Lukten, utseendet, konsistensen... Smaken kan jag inte uttala mig om, för i helvete heller att jag skulle låta skiten komma nära min mun. Använder nån samma smörkniv till pastej och smör kan jag inte gärna äta av det smöret längre. Jag tycker till och med att det jobbigt att ställa bort pastej efter att nån har varit dum nog att äta det till frukost. Det är med tveksam min och ett löst grepp mellan tumme och perkfinger som jag snabbt slänger in den i kylskåpet, med förhoppningen att jag aldrig behöver ta i något sådant äckligt igen.
image115


  • Fisk och andra vattenlevande djur - Fiskar är äckliga varelser. Det mesta som lever i vatten är äckligt, om de inte råkar vara ett däggdjur. Det är ju inte så att jag börjar skrika i panik och gömma mig bakom en vän om jag ser en akvariefisk, utan snarare att jag gör den obligatoriska "stå-och-öppna-och stänga- munnen- med-ett-smack-ljud-med-läpparna-grejen" i fel eller tio minuter. Men de luktar illa. De är slemmiga och fjälliga. Fisk smakar dessutom illa, ja jag har provat ett antal gånger. Andra vattenlevande djur är lika äckliga. Jag mår illa varje gång någon äter kräftor, kokar dem levande, bryter av deras lemmar och suger musten ur dem. Jävligt brutalt och äckligt.
image116

  • Tända eld - Ja ljus, vedkaminer, korvgrillning vid en öppen brasa, är alla väldigt mysiga. Det tycker jag med. Men jag är ingen fan av att behöva sätta igång elden. Eller vara i direkt kontakt med den överhuvudtaget. Jag undviker helst att använda en tändare eller till och med tändstickor, även om dem trots allt är att föredra. Jag är så långt ifrån en pyroman du kan komma. Jag gillar dock som sagt elden, den är romantisk och skön, men jag har väldigt stor respekt för den. Men så länge någon annan startar upp den och tar hand om den, så är det lugnt. Då är det bara att elda på.

image117

  • Folkmassor - Jag blir bättre på det, och jag försöker träna på det då och då. jag har nästan helt kommit över hissar till exempel. Men är det riktigt mycket folk tycker jag fortfarande att det är lite jobbigt. Jag gillar inte att armbåga mig fram, eller att en 50 årig gubbe ska andas mig i öronen. Är det väldigt mycket folk på en liten yta så söker jag mig ganska automatiskt till en mer öppen yta. Inte så action kanske, men så är det. Men förhoppningsvis kommer jag att vänja av mig det med. Tids nog.

image118





Kommentarer
Postat av: mamsen

jag har fått mig ett gott skratt när jag läser din lista, jag vet ingen som skriver så skönt som du

tack pojken min för ett rikitgt högt skratt
kramar om

2008-01-17 @ 14:50:57
Postat av: J

Tack ska du ha!

2008-01-17 @ 15:03:26
Postat av: Kenneth

Du..jag instämmer helt i dina rädslor. Tänk att det finns en till vettig människa än jag..*s* fast det med elden stämmer kanske inte riktigt på mig..jag är snarare för lat för att springa runt i skogen och söka efter torr ved mm. bätte låta en pyroman göra det *nickar bestämt*
Hoppas du får en lugn mysig ledig dag med massa härlig kvalite tid.

2008-01-17 @ 15:14:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0