Min fina mobil, steg för steg

Jawohl! I går kom den äntligen. Min fina mobil. Läcker som choklad, precis som dess namn. Okej, vi har inte blivit bästa vänner ännu, vi har lite för skilda åsikter för det i dagsläget, men det kommer. Vi blir närmre för var stund som går, och ju mer jag pillar. Är det så man skaffar sig vänner? Pillar och trycker tills man är van? Det här med touchknappar är en ganska frän grej, och denna modell släpper då inte på krutet när det kommer till den varan, 9 stycken att trycka, och kanske framför allt trycka fel, på.

Så här ser det ut när man packar upp en mobil:

image158
Wow vilket jättepaket! Börjar bli rädd att det handlar om en tvåhandstelefon...


image160
Ah nu börjar det likna nåt. Ganska stilig låda med. Och titta, där är den!

image161
Så ser den ut i vilande tillstånd. Som mörk, plastig choklad.

image162
Och i mer aktivt tillstånd. Rött och svart passar alltid bra ihop, mycket läckert.


Så det var den, ska pilla lite mer inställningar och grejer mer i dag. Ni vet ringsignaler och sånt som man måste ha. Går ju inte att ha förprogrammerade, å nej.

Just det, jag fick ett gratiserbjudande att trycka 250 visitkort, men frakten visade sig vara lite dyrare. Så här hade jag tänkt att kortet skulle se ut dock:

image163
Det borde imponera på alla flickor på nattklubben väl?



Påsk sen. Kul. Rikard, Ulf, Anders och Emily far hem till sitt. Så inga vänner. familj och släkt är 90 mil bort. Så ingen familj. Inga pengar heller att hitta på någonting för. Så inga sysslor, nåt att göra eller nåt speciellt att äta. Jag och nudlarna. Snyft. ='(

Plötsligt ser jag mig i en framtid där jag är en av dem stackarna som kommer att fira jul ensam.



Dagens fakta
"En kvinna använder i snitt 6 kg läppstift under sin livstid."

Kan vara bra att veta. De flesta röda färgämnena görs dessutom av lusägg. Bara så ni vet.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0