Min schlagerdryck

Det har varit lite segt med bloggandet den senaste tiden, men jag är lite i en slöarperiod. Vilket lyckligtvis känns helt okej. Nästan inte gjort något med projektet alls denna helg utan bara tagit det lugnt. Som helger faktiskt är till för. Det innebär visserligen att jag har lite mer att göra idag, men det är helt okej. Ska försöka skissa upp tidningen på vanligt kopieringspapper bara för att få en känsla av hur den kommer att se ut. Kan nog bli rätt skönt, och kreativt. Det enda problemet är väl att min handstil slutade utvecklas i andra klass på lågstadiet, så ingen annan än jag själv kommer att kunna urskilja vad fasen det är jag har gjort. men huvudsaken är att jag vet, antar jag. Det mesta ser ju ut att lösa sig med arbetet ändå, då jag har fått prisinformation från ett tryckeri, som dessutom ligger inom budget. Helt strålande bra, visserligen har en skribent hoppat av då hon inte fick skriva om vad hon ville, men det löser sig ändå. Det mesta verkar göra det, denna gång.

I fredags såg jag Rambo. Jösses vilken sliskig film. Många trasiga kroppsdelar och tallriksstora skotthål i den. Stallone mumlade på bra med, hade det inte varit subtitles hade jag inte förstått ett enda ord av vad han sa. Jag undrar om han mumlar lika mycket i privatlivet. Hans barnbarn måste ju vara förskräckta varje gång han pratar, oavsett vad han säger. Läskig karl, förutom det faktum att hans ögon ser ut att flyta ut. Huva.

Lördagen var läskig på sitt med. Final i melodifestivalen, ni vet då de sjunger corny låtar i kortkort och en årsförbrukning av glitter bara i håret? Glitterfabriken måste jubla. Men det var skoj ändå, såg den hos Anders med honom, hans bättre hälft Sofia och Victor. Drack öl, snackade en del och bara tog det lugnt. Precis vad jag hade efterlyst, socialt chill med alkohollspill.

image154



















Bildbevis att jag faktiskt röstade. På Christer Sjögren. Han fick mig att skratta, det räcker bra. Tyvärr van han inte, men han kom åtminstone inte sist! Jag vill tro att det är min förtjänst.


image155
Jag blev mycket inpspirerad då jag hörde Björn Gustafssons låt Carina Berg för några veckor sedan, det finns en textrad som går: Du är skepp och hoj, du är sodastreamad O´boy. Du är allt en man kan få. Du är bättre än Die hard två. Du är Jane och jag är Tarzan, gör slut med han från Hassan. Självklart var jag tvungen att testa hur det blir att kolsyra oboy. Sekunderna efter svämmar Anders soda streamer över, mjölk och kolsyra går viss inte ihop.


image156
Så här har ni slutresultatet. Fina bubblor. Men det var fan inte gott. Men likförbannat kunde jag inte sluta dricka. två glas kolsyrad oboy blev det, och sedan nåt glas med bara kolsyrad mjölk. Typisk idiot, för att citera en nära vän.


Nu längtar jag mest efter min mobil. Jag vill ha den. Den är min. Jag måste ha den.



Dagens fakta:



"I Sverige finns orter med namn:
Frankrike, Anders, Snorum, Sexdrega, Pung
och dessutom är 'Å' namnet på 13 platser."

Det skulle väl ändå vara rätt coolt att bo ett ställe som heter Pung? När man skickar brev och så.

Jonas Olofsson
nåntinggatan 69
666 66 Pung



Farbror Hipp presenterar

Jag tycker att MSN är ganska skoj. Det finns många olika chattprogram, men jag tycker att MSN är den mest stabila. Alla har en sådan, den har tillräckligt bra och många funktioner och inställningar. Den fungerar bra helt enkelt. Det den kanske saknar är lite mer värme. Är du en av dem så är det bara att koppla in en i-Buddy i en USB port så... okej jag vet faktiskt inte riktigt vad den gör. Men den är ganska söt och den ska tydligen reagera på meddelandena på något sätt. Är du sugen på en sån liten krabat kostar den 189 kr på megagadgets.se

image157
Jag har alltid diggat vingarna!



Kommentarer
Postat av: mamsen

ojojoj jag har just kravlat mig upp på stolen igen, christer sjögren....alltså jonas det är farligt o göra så
där..........jag svimmade ju nästan

men tack för ännu ett gott skratt

2008-03-17 @ 20:43:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0