Mitt begär för lek

Jag har börjat få in en viss rutin med arbetet, börjar bli ganska van och har dessutom utvecklat ett veckoschema så jag vet vad som behöver göras framöver, det hjälper mig nog. På så sätt är rutiner väldigt bra, det håller mig alert och på hugget. Arbetsmässigt alltså. För det finns en annan baksida av det myntet så klart.

"All work and no play, makes Jonas a dull boy" som gode herr Jack Nicholson skriver i The Shining. Ja minus Jonas då. Han heter ju Jack. På samma sätt som jag känner mig nöjd över rutinerna känner jag mig ganska hämmad över dem. Jag får inte utlopp för min fantasi, jag är så lek, spel och bus sugen att jag snart strejkar, byter namn till Olle och börjar officiellt om mitt liv som en 6åring. Mina roomies är för vuxet mogna för att bjuda upp till lek, men med lite tur finns det kanske någon annan där ute i världen som vill leka med mig? Kontakta mig i så fall, jag är en helt okey play-date!

Hmm... Jag annonserar play-dates innan jag annonserar vanliga sådana. Kanske finns anledningar till att du inte är så lyckosam inom det området eh Jonas?


Farbror Hipp Presenterar

Det är förvånansvärt få som pimpar sin mobil. Kanske har folket utvecklat smak och låter den vara så oblingad som möjligt, för att det helt enkelt är snyggt när det är stilrent? Äh. Skit i det fan. Skaffa dig en MoPod istället! Det är små söta figurer som ser ut som vilken cool nyckelring som helst, men som man fäster på mobiltelefonen i stället. Om du inte uppfattar att mobilen ringer eller att du får ett sms, lär du nog få det med en sådan. De blinkar och snurrar nämligen som om de var besatta! Jag personligen tycker nog att djävulen var coolast. 45 spänn styck kostar de i alla fall på megagadgets.se!


image148



Dagens fakta:


" Det är fler, per år, som träffas av blixten, än som åker fast för fildelning."


Med det sagt är det bara att ladda på!... ner.







Kommentarer
Postat av: mamsen

såååååååååå söta de är

2008-03-01 @ 11:23:12
Postat av: Kenneth

Tack Jonas för att din blogg idag lyckades locka fram leendet hos mig. Tror du man kan bli ordinerad din blogg som recept av farbror doktorn..?

2008-03-01 @ 18:26:12
Postat av: J

Det hoppas jag verkligen inte, snacka om press! Jag är extremt jäkla bra, men jag kan inte boka sjuka... ännu.

2008-03-02 @ 15:22:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0