Mitt norrlandsbesök

Vad missvisande slutet på mitt förra blogginlägg var! Jag trodde att påsken skulle bli en väldigt seg och ensam historia, men det blev precis tvärtom. Jag pratade med morsan i telefon, sa att om jag hade haft pengar så hade även jag åkt hem. Och vipps så skramlade hon ihop så jag hade råd med en flygbiljett hem. Jag tog en nattbuss till Arlanda klockan 4 samma natt, det är inte gott om resor till Norrland förstår ni.

Väl där har det varit ganska fullt sjå hela tiden, inte så att jag stressat, men jag har verkligen försökt ta tillvara på tiden. Jag har inte tänkt gå igenom allt i text, så ni får nöja er med lite axplock av bilder som togs. Men miljöombytet har varit väldigt, väldigt uppskattat och det känns som att jag kommer tillbaka som en piggare och friskare människa.

Så lite bilder från stället i norr kanske?


image166
Brorsan, Elin och Aslan på skogspromenad.


image167
Aslan försöker göra coola actionposer.


image168
Spelkväll hos de blivande makarna Cajsa och Kristoffer

image169
Cajsa storspöade oss i allt vi än spelade. Här i geni, som är typ TP fast snabbare. Och med konstiga fiskliknande grejer i stället för tårtbitar. Eller om det ska föreställa penis och vagina, jag vet inte!

image170
Malin, som väntar barn, (jösses vad liten man känner sig när ena paret är med knodd och det andra ska gifta sig) är lycklig ändå, trots att Cajsa smiskar oss.


image171
Så här går det till när man solar på norrländskt vis. Ser mycket varmt ut ja?


image172
Mitt allra första lösta sudoku! Jag blev smått beroende av detta och köpte ett sudokuhäfte till hemresan, löste 11 stycken. Ytterligare någonting att lägga på min stora coolhetsfaktor.


Någonting sånt var det. När jag kom hem tillbaka till slaskiga Peking var det lika bra att försöka hålla igång, så kaffe och filmning på katthemmet med Emily stod på tur. Jag borde kanske ha ägnat mig åt eget skolarbete istället, har ett möte med en designer om någon timme, men det här verkade vettigare. Bra sällskap, men den delen är väl ganska given, och så även där ett litet miljöombyte. Det är kul att få syssla med någonting annat praktiskt ibland även om jag bara var där som assistent och sällskap. Söta katter hursomhelst, synd att Ulf är allergisk bara. Överlag en fin eftermiddag/kväll, även om jag var sjukligt trött när vi åkte spårvagnen hem. Jag hade nämligen bara sovit 3 timmar sedan halv åtta morgonen innan och stigit upp klockan 4 på morgonen för att flyga hem. Det hade börjat ta ut sin rätt. Så pass trött att jag skippade middag helt och bara åt chips till Sverige - Brasilien . Strålande nyttigt Jonas. Men jag tycker det är okej, jag hade en orsak.

Jag har fått en skum dygnsrytm. Jag vaknade aldrig senare än nio i Skellefteå, och idag kunde jag inte förmå mig sova längre än till halv åtta igen. Men det är lugnt, jag är nog tillbaka i sjusovartaget snart igen.


Dagens fakta:

"Pingviner trillar på rygg när det flyger flygplan över dem.
De följer nämligen flygplanen med blicken tillräckligt länge för att tappa balansen"

Fan vad jag diggar pingvinger.



Kommentarer
Postat av: mamsen

o fan vad jag diggar dina blogg

kramar från mamsen

2008-03-27 @ 09:39:29
Postat av: J

Mina blogg? :P

Tack!

2008-03-27 @ 09:50:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0