Mitt gubbsvett

Nej det är faktiskt inte mitt. Jag har nyss spenderat måndagskvällen på det allra mest högkvalitativa sättet du kan tänka på. Jepp. Wrestling på Eurosport. Svettiga tjocka gubbar som låtsas spöa skiten ur varandra, förvirrat kommenterat av HoaHoa som påpekar att en av dem ser ut som "Nalle Puhs påtända lillebror" och alla världens... nej västvärldens... nej USAs och vissa japanska geeks får en gemensam och simultan nördorgasm. Swoosch. Själv har jag inte varit lika duktig med att röra på mig. Jag har gått, spelat lite basket and whatnot. Men kom igen. Det är påsk. Jag har frossat i godis. Eller ja. 5 hg sedan fredags. Men i mina ögon är det ganska mycket. Min våg kommer inte att vara vänlig mot mig i morgon. Men äh. Jag bryr mig faktiskt inte så mycket. Nyttigare liv nästa vecka i stället.

I veckan blit det CL-returer. Go Arsenal, jag tror det finns en ordentlig chans till avencemang. Potentiellt Manchester United som motståndare då. Isåfall står ett besök på Olearys på spel, förloraren mellan Westeman vs Olofsson betalar den andra. Inte bara prestige på spel med andra ord.

Jag har sökt jobb som jordgubbsplockare. 4 år av högskola. För att plocka jordgubbar.  Jag kommer förmodligen inte ens att få det. Rätt val i livet Jonas, rätt val.

Fest damnit! Nu är det dags. Lystring och efterlysning! Det blir fest på ett eller annat sätt! Stå vid min sida bröder och systrar!

Jag har lärt mig nåt nytt. Fastigheten bredvid vår, nummer 33 på trädgårdsgatan, har varit bas för några av Sveriges värsta kriminella bovar någonsin, eller åtminstone påstådda sådana, vad vet jag, de är nog inte dömda. Där hade de sitt kontor till sitt företag där de låtsades vara ett säkerhetsbolag till kassaapparater  men istället tog de bara ut massa miljoner ur konton, och hade de bara bott kvar en månad till hade vi kunnat tittat på deras skumma business från vår lägenhet. Man vet alltså aldrig, folk kan vara vad som helst. Ens granne kan vara den sötaste personen någonsin, en skitstövel till rasist... eller varför inte en ekonomisk mästerbov? 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0