Min bakisdag...nähä du!...eller lite.

Uppdrag utfört! Det var fest igår hos den alltid lika eminenta Frida, och jag hade modet att ta med min flaska Golden Strike... Kan ju egentligen bara sluta i katastrof eller hur? Men icke då, jag stirrade ödet i ögonen, vek ner blicken för en stund och fortsatte istället överraskande med en småfeg maskerad uppercut. Knockout! Flaskan är nämligen slut och jag är inte särskilt bakis. Okej lite grand. Jag ligger framför soffan, invirad i en filt. Jag har inte tänkt flytta mig härifrån i det närmaste taget. Men jag mår inte illa, har bara en vag antydan om huvudvärk och  kan hålla balansen. Så har det inte varit de senaste tillfällerna, kan jag ju förtälla om. Minst sagt. Sport, sitcoms, realityserier och framför allt Gordon Ramsay, jag kommer att svälja allt idag. På ett bra sätt, lite små glupskt men med omsorg och stil.

Just nu är det multitasking på hög nivå, skriver blogg, äter frukost, tittar på tv, spelar harpan och läser DN på samma gång. Got to love it!

Det blev tyvärr ingen Hugo, kö lång som flera långtradare känns det som, och man har ju inte lika mycket status som Frida och Emily som kan VIP:a sig in var som helst. Men om två veckor ska jag fan komma in, då är nyss nämnda damer DJs där, är ni i Norrköping är det någonting ni inte får missa! Jag ska absolut inte göra det. Det fick bli Svea istället... Fin musik, bra dansgolv men på tok för hög ljudnivå, det går verkligen  inte att prata med varandra där inne, så gav väl upp relativt snabbt. Men kul var det!

Jag har blivit lätt beroende av att laga mat, märkligt att sedan jag börjar äta mindre så är det deto roligare att laga mer. Har blivit ganska kreativ i vissa tillfällen! Har dessutom fått ett par sylvassa knivar av far min i julklapp så nu har jag skärsår fulla tummen, underbart! Både i torsdag och i fredags gjorde jag storkok, en chilifärs och köttfärsjärpar som sammanlagt räcker till drygt 30 middagar. För 400 spänn. Ekonomiskt och bra. Har hela frysen full av portionspåsar nu. Men mat har blivit lite av passion, när det väl stämmer. Men fisk är fortfarande inte gott.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0