Mina nya inköp

Pengar på kontot vid midnatt,det betyder shopping, man måste göra sig av med sina pengar så snabbt som möjligt förstår ni! Så givetvis blev det en runda till stan, nåt annat går ju faktiskt inte. Jag ville att det skulle vara för mitt eget nöjes skull men... min gamla dammsugare, som jag fick ärva av Elin för övrigt, halvt fallfärdig redan då, hade tillslut dragit sitt sista sug. Den var gammal och slutkörd. Till dammsugshimlen med den och ersätta den med andra ord. Clas Ohlson is the place to be then, men fy satan vad skruttmaskinerna kostar! För en mojäng som bara suger upp damm... Nåväl. 700 spänn senare har man en ny sugare som man måste konka hem med, muttrandes och svärandes. Men väl monterad blev jag nöjd. Den suger ju faktiskt! Dammet försvinner, vem kunde ana? Dessutom uttrustad med alla de där fiffiga extramunstyckerna. Nu är vi kompisar istället, jag och sugarn.


Sugarn i all sin prakt, på ett nystädat golv kan jag tillägga.


Men jag kunde inte hålla mig borta från privata inköp heller. Lite kläder fick det allt bli. Jag har ju letat ett längre tag efter en väst, men de brukar antingen vara för dyra eller för små. Attans liksom. Men nu! Nu! Hittade jag en som fortvarande var lite för liten. DOH! Men tillräkligt stor för att jag i alla fall ska kunna använda den. 99 spänn med. Passande. Jag verkar göra alla mina klädinköp på New Yorker nuförtiden, vad gjorde man innan den affären? Köpte mindre kläder och sparade pengar. Nöjde med mig nämligen inte med västen, utan fan, en jacka kanske? Var modig och köpte en jacka jag aldrig haft nåt liknande tidigare. Enkel förvisso, men jag gillar den. Jag tycker inte att jag försöker för mycket eller så med den. Varm som satan dock, lite fodrad. Måste kanske köpa en ny igen vid senare vår... Nåja det är då! 500 spänn fick den vara värd!

Nyrakad dessutom. Hatar att vara nyrakad. Dubbelhakan/skinnpåsen under hakan blir alltid så mycket tydligare. Men jackan gillar jag, dessutom i Medium. Yay!


Fått ett litet musik-il. Laddade hem Coldplay, The Veronicas och Joshua Radin igår kväll/natt. Alla underbara. Det är nåt specielt med Coldplay dock. de plockar fram känslor man inte riktigt visste att man hade, muntra som omuntra.
Sedan The Veronicas, finns en låt jag verkligen fastnat för, Untouched. Den är inte så speciell egentligen... Men just nu går den om och om igen.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0