Min karma

Det går bra. Fast med otur. Karma.

Jag har, efter att det varit helt knäpptyst i hela mitt liv, varit på arbetsintervju i veckan. 2 gånger till och med. Den ena några meter bort bara, den andra i Linköping. Dessutom hade båda herrarna den goda smaken att säga att jag var väldigt imponerande och gjorde ett gott intryck. Inte så illa för att vara första gångerna nej? Det är båda säljjobb, liknande men ändå väldigt olika från varandra. Jag är väldigt kluven till vilken som är bäst i sammanhanget. Hur som helst så har jag lite hopp att jag kan försörja mig i sommar, det ser lovande ut.

Men då var det det där med karman.

Jag är kanske för girig? För jag har haft ganska otur den senaste tiden i övrigt. Småsaker. Ibland större. Jag har slagit mig småblodig, bulan på pannan svider fortfarande en del, mitt bankort har lagt av för mig i dåligt tillfälle, jag har fått tilläggsavgift på 600 spänn på pendeltåg, Jag  har förlorat ett vad om en middag på 4 minuter och jag har vandrat omkring i ett svinblött, kallt Linköping samtidigt som jag försöker peppa upp mig och vara på gott humör. Men varför klaga? Jag kan få ett jobb!

Jag älskar min nya mobil, den tar skitfina bilder, supernöjd. Den verkar dock ha ett mjukvaraproblem, så kanske måste jag lämna i den. Får se om jag kan leva med det eller ej.



Ett exempel på en bild tagen med mobilkameran, här lite fin Ben &Jerrys.



Uppsatsen inlämnad, produktionen så gott som inlämnad. Kapitlet om KSM närmar sig sitt slut. Nu börjar det riktiga livet. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0